Breaking News

Το μυστηριώδες κόκκινο κουμπί σε Audi του 1990

Το μυστηριώδες κόκκινο κουμπί σε Audi του 1990

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να εξηλεκτρίσουν τις γκάμες τους.

Πέρα από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα υπάρχουν πλέον και αρκετά plug-in υβριδικά, η μπαταρία των οποίων φορτίζει με σύνδεση στην πρίζα και επιτρέπει στο αυτοκίνητο για ορισμένη απόσταση (συνήθως 50 χλμ.) να κινείται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.

Η Audi σήμερα διαθέτει plug-in υβριδικές εκδόσεις, τις οποίες ονομάζει TFSI e, για τα μοντέλα A6, A7, A8 και Q7. Γνωρίζετε όμως ότι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας παρουσιάστηκε πριν από 30 χρόνια, όταν η εν λόγω τεχνολογία ήταν σχεδόν άγνωστη;

Το 1990 λοιπόν στο Σαλόνι της Γενεύης έκανε πρεμιέρα το πρωτότυπο Audi 100 Avant Quattro Duo. Βασίζονταν στο συμβατικό 100 Avant, ένας πεντακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2.3 λίτρων, απόδοσης 136 ίππων, κινούσε τον εμπρός άξονα, ενώ ο πίσω άξονας κινούνταν χάρη σε έναν ηλεκτροκινητήρα 13 ίππων της Siemens. Έτσι το Audi 100 Avant Quattro Duo ήταν τετρακίνητο.

Παράλληλα κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών είχε τοποθετηθεί μια μπαταρία νικελίου-καδμίου, η οποία με μια πλήρη φόρτιση της προσέφερε αυτονομία 39 χλμ. αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας στο καινοτόμο για την εποχή του Audi 100 Avant Quattro Duo.

Για να κινηθεί με ηλεκτρική ενέργεια το Audi 100 Avant Quattro Duo ο οδηγός του έπρεπε να επιλέξει τη «νεκρά» στο αυτόματο κιβώτιο και να πατήσει το μεγάλο κόκκινο κουμπί που βρισκόταν δίπλα από το χειρόφρενο.

Με ηλεκτρική ενέργεια το Audi 100 Avant Quattro Duo δε μπορούσε να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα των 31 χλμ./ώρα, ενώ διέθετε μέχρι και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη διάρκεια της πέδησης.

Συνολικά κατασκευάστηκαν δέκα πειραματικά Audi 100 Avant Quattro και ορισμένα χρησιμοποιήθηκαν ως ταξί στο Ίνγκολσταντ της Γερμανίας, όπου βρίσκεται η έδρα της Audi.

Το 1996 το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο που μπήκε, σε περιορισμένη βέβαια, παραγωγή από ευρωπαϊκή εταιρεία ήταν το A4 Avant Duo. Τροφοδοτούνταν από turbo πετρελαιοκινητήρα 1.9 λίτρων απόδοσης 90 ίππων και από αερόψυκτο ηλεκτρικό μοτέρ 29 ίππων. Με ηλεκτρική ενέργεια μπορούσε να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα.



Related Articles

Τα ιδανικά βαν της Nissan για καλοκαιρινές διακοπές

Σχεδιάζετε τις καλοκαιρινές σας διακοπές και αναζητάτε ξενοδοχείο σε κάποιο νησί; Η Nissan σας προτείνει να μην κάνετε κράτηση, αλλά

Χωρίς πετρελαιοκινητήρα το νέο Toyota Αuris (video)

Πρόσφατα ο ιαπωνικός κολοσσός της Toyota ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να διακόψει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων

Βγήκαν ελαττωματικές οι Bugatti Chiron;

Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι, όπως το πάρει κανείς, καθώς όλες οι εταιρίες προβαίνουν σε ανακλήσεις, ωστόσο από μια

No comments

Write a comment
No Comments Yet! You can be first to comment this post!

Write a Comment

<