Breaking News

Ποιο ήταν το πρώτο Opel με πετρελαιοκινητήρα;

Ποιο ήταν το πρώτο Opel με πετρελαιοκινητήρα;

Σήμερα οι πετρελαιοκινητήρες έχουν πτωτική πορεία, καθώς τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα έχουν ακολουθήσει το ρεύμα του εξηλεκτρισμού.

Η Opel έχει μακρά παράδοση στους πετρελαιοκινητήρες, ενώ ένα μοντέλο ορόσημο στο συγκεκριμένο κομμάτι ιστορίας της είναι το Rekord D. Ο λόγος για το πρώτο επιβατικό πετρελαιοκίνητο μοντέλο της γερμανική εταιρείας.

Το ημερολόγιο έδειχνε Σεπτέμβριο του 1972 όταν έκανε πρεμιέρα το εμβληματικό Rekord D. Κάτω από το εμπρός καπό του βρίσκονταν ένας νέος πετρελαιοκινητήρας 2.1 λίτρων, ο οποίος με ανάφλεξη μέσω συμπίεσης παρήγαγε 60 ίππους, κατανάλωνε κατά μέσο όρο 8,7 λίτρα/100 χλμ. και εξασφάλιζε τελική ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα.

Το Opel Rekord 2100 D ήταν αναγνωρίσιμο από το εξόγκωμα στο καπό, καθώς λόγω του επικεφαλής εκκεντροφόρου και της τροποποιημένης κυλινδροκεφαλής, το ύψος του πετρελαιοκινητήρα ήταν μεγαλύτερο, συγκρινόμενο με αυτό των βενζινοκινητήρων.

Ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας είχε πρωτοεμφανιστεί σε ένα πρωτότυπο μοντέλο της Opel, τον Ιούνιο του ίδιου έτους. Υπερτροφοδοτούμενος με ισχύ 95 ίππων κινούσε το Opel GT Diesel, το οποίο διέθετε αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο αμάξωμα, ενώ κατάφερε να αποσπάσει 18 διεθνή και 2 παγκόσμια ρεκόρ στην πίστα δοκιμών της Opel στο Ντουντενχόφεν.

Στη γκάμα του Rekord D υπήρχαν και βενζινοκινητήρες. Ο βασικός βενζινοκινητήρας των 1.7 λίτρων απέδιδε 66 ίππους και στην ισχυρότερη S έκδοση του 83 ίππους. Στην κορυφή της ιεραρχίας τοποθετούνταν ο βενζινοκινητήρας των 1.9 λίτρων, με ισχύ 97 ίππους.

Διαβάστε επίσης: Corsa χάθηκε στο γκρεμό επειδή ο οδηγός ξέχασε να τραβήξει χειρόφρενο (video)

Το Opel Rekord D (γνωστό και ως Rekord II για να αποφευχθεί η σύγχυση με το “D” με την έννοια του diesel) ανέβασε τον πήχη και στην παθητική ασφάλεια. Ενισχύσεις στα πλαϊνά τμήματα και στην οροφή προσέφεραν προστασία σε περίπτωση πλευρικών συγκρούσεων και ανατροπών, ενώ ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης προστάτευαν τους επιβάτες σε ενδεχόμενη εμπρόσθια σύγκρουση.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου του 1976, ένα χρυσαφί Rekord D πέρασε από τη γραμμή παραγωγής ως τα επόμενο εκατομμυριοστό μοντέλο της σειράς, επιβεβαιώνοντας ότι η αγορά πραγματικά “χρειάζεται το Rekord”, όπως είχε δηλώσει η Opel στο λανσάρισμά του το 1972.

Σηματοδοτώντας αυτό το ορόσημο, μια περιορισμένης παραγωγής ειδική έκδοση ονόματι “Millionaire” με κινητήρα S 2.0 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων και εξοπλισμό “Berlina” κυκλοφόρησε στην αγορά.

Όταν λανσαρίστηκε η τελευταία γενιά του Rekord το Σεπτέμβριο του 1977, 1.128.196 μονάδες του Rekord D και 140.827 Commodore B (ίδιο σχήμα αμαξώματος με το Rekord, αλλά με πολυτελέστερο εξοπλισμό και διαθέσιμο μόνο με εξακύλινδρους κινητήρες) είχαν περάσει από τη γραμμή παραγωγής.


Tags assigned to this article:
OpelRekord Dπετρελαιοκινητήρας

Related Articles

Το Suzuki Jimny ήταν το πρώτο μικρό τετρακίνητο μοντέλο (video)

Πρόσφατα η Suzuki μας παρουσίασε το νέο Jimny, ωστόσο σήμερα δε θα ασχοληθούμε όχι με την τελευταία γενιά του μικρού

Ford Transit έστειλε μια Porsche 356 για μπάνιο

Αν είστε λάτρεις των κλασσικών μοντέλων τότε η παραπάνω φωτογραφία σίγουρα θα σας πληγώνει. Πώς λοιπόν κατέληξε η συγκεκριμένη Porsche

To μακρύτερο Skoda κατασκευάστηκε το 1929

Η υφιστάμενη ναυαρχίδα στη γκάμα της Skoda είναι η Superb με μήκος 4.869 χλστ., ενώ το μεγαλύτερο SUV της τσέχικης

1 comment

Write a comment

Write a Comment

<