Breaking News

Πόσο «χάνει» η μπαταρία του ηλεκτρικού Volkswagen ID.3 μετά από 100.000 χλμ;

Πόσο «χάνει» η μπαταρία του ηλεκτρικού Volkswagen ID.3 μετά από 100.000 χλμ;

εύσημα απέδωσε η ADAC στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.3 για την ανθεκτικότητα της μπαταρίας του.

Αρχικά να πούμε ότι η γερμανική ADAC είναι η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη, ενώ εξετάζει 8 βασικά κριτήρια και περισσότερα από 300 υποκριτήρια σε κάθε μοντέλο, που αφορούν από τεχνολογία, ασφάλεια, οδήγηση και ευκολία στη χρήση έως περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Οι μηχανικοί λοιπόν στο Κέντρο Δοκιμών και Τεχνολογίας στο Landsberg am Lech διένυσαν περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα με ένα ID.3 Pro S, το οποίο χρησιμοποιεί μπαταρία με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh. Οι δοκιμαστές της ADAC δεν χαρίστηκαν στη μπαταρία. Για να διανύσουν τόσο μεγάλη απόσταση όσο το δυνατόν γρηγορότερα, τη φόρτιζαν συχνά στο 100% σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος.

Επιπλέον, σε αντίθεση με τη σύσταση, το όχημα ήταν συνήθως έτοιμο για τον επόμενο δοκιμαστή στον σταθμό φόρτισης με επίπεδο φόρτισης 100%, σε αναμονή μερικές φορές για αρκετές ημέρες. Η συγκεκριμένη δοκιμή αντοχής είναι η πρώτη του είδους της για όχημα της οικογένειας μοντέλων ID.

Το πιο σημαντικό εύρημα της ADAC ήταν ότι η μπαταρία υψηλής τάσης εξακολούθησε να έχει καθαρή χωρητικότητα 93%. Η Volkswagen για όλα τα μοντέλα της οικογένειας ID., εγγυάται ότι η μπαταρία εξακολουθεί να έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής καθαρής χωρητικότητάς της μετά από οκτώ χρόνια λειτουργίας ή 160.000 χιλιόμετρα οδήγησης.

Διαβάστε επίσης: Ορμητικό όπως ο ποταμός Νιαγάρας το Renault Niagara Concept – Το νέο υβριδικό pickup (φωτογραφίες)

Η ADAC έχει μια σαφή σύσταση για τους οδηγούς: Οι ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού θα πρέπει να εγκαθίστανται πάντα. Κατά τη διάρκεια της μακράς δοκιμής αντοχής, το ID.3 έλαβε αρκετές ενημερώσεις λογισμικού. Εκτός από διάφορες διορθώσεις σφαλμάτων, οι ενημερώσεις εξασφάλισαν, μεταξύ άλλων, αύξηση της ισχύος φόρτισης μέχρι τα 170 kW. Οι ενημερώσεις είχαν επίσης θετική επίδραση στην ενεργειακή κατανάλωση και συνεπώς στην αυτονομία.

Πιο συγκεκριμένα, το νέο λογισμικό βελτίωσε σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας για μικρές αποστάσεις και λειτουργία σε χειμερινές θερμοκρασίες από 0 έως 5°C. Το ευφυές σύστημα “Electric Vehicle Route Planner”, το οποίο εγκαταστάθηκε στο ID.3 μέσω ενημέρωσης λογισμικού, επαινέθηκε από τους δοκιμαστές της ADAC.

Σε μεγαλύτερες διαδρομές, το σύστημα σχεδιάζει τις στάσεις φόρτισης με τέτοιο τρόπο, ώστε το αυτοκίνητο να φτάνει στον προορισμό του όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Εκτός από την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, το σύστημα λαμβάνει επίσης υπόψη τις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες όπως και τις αντίστοιχες προβλέψεις.

Οι στάσεις για φόρτιση αξιολογούνται δυναμικά και βασίζονται στο επίπεδο απόδοσης των φορτιστών κατά τη διαδρομή. Ως αποτέλεσμα, το σύστημα σχεδιασμού διαδρομής μπορεί να προτείνει δύο σύντομες στάσεις φόρτισης με υψηλή ισχύ, αντί για μία μεγαλύτερου χρονικού διαστήματος,  με χαμηλή ισχύ.

Δημήτρης Κεχαγιάς

Δημήτρης Κεχαγιάς


Tags assigned to this article:
ADACID.3Volkswagenαντοχήμπαταρία

Related Articles

Στα ύψη η τιμή δημοπρασίας της πρώτης Rolls-Royce Phantom

Όπως είχε ανακοινώσει η Rolls-Royce η πρώτη νέα Phantom που θα κατασκευαστεί θα βγει σε δημοπρασία. Έτσι και έγινε λοιπόν

Αξίζει ένα καλύτερο σχεδιαστικά SUV στη Ferrari

Δε θα μας προκαλούσε έκπληξη μια είδηση για επερχόμενο SUV από την Ferrari, καθώς πλέον οι περισσότερες εταιρίες που κατασκευάζουν

Η Mitsubishi σε έναν καινοτόμο εκθεσιακό χώρο

Στη Μ. Βρετανία λειτουργεί από 22 Ιουλίου ένας εκθεσιακός χώρος αποκλειστικά με ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά μοντέλα διαφόρων εταιριών, ενώ