Breaking News

Δε χρειάζεται εμβόλιο το Opel Astra που τριαντάρισε-Έχει αντισώματα απέναντι στο χρόνο

Δε χρειάζεται εμβόλιο το Opel Astra που τριαντάρισε-Έχει αντισώματα απέναντι στο χρόνο

Η πρώτη γενιά του δημοφιλούς Opel Astra γεννήθηκε πριν από 30 χρόνια, επομένως αν ήταν έμψυχο όν θα μπορούσε να κάνει το εμβόλιο κατά της Covid-19.

Ωστόσο το Astra F δε φοβάται την πανδημία, ούτε τα σημάδια που του αφήνει ο χρόνος. Παγκόσμια πρεμιέρα έκανε το 1991, ενώ μέχρι και σήμερα είναι το νούμερα ένα σε πωλήσεις μοντέλο στην ιστορία της Opel! Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία μέχρι το 1997 κατασκευάστηκαν συνολικά 4,13 εκατομμύρια Astra F.

Στη γκάμα του υπήρχαν πέντε βενζινοκινητήρες και ένας πετρελαιοκινητήρας, ενώ οι τετρακύλινδροι διέθεταν όλοι προηγμένο σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων. Οι βενζινοκινητήρες 1.4, 1.6, 1.8 και 2.0 λίτρων ήταν εφοδιασμένοι με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα, ενώ ο 1.7 λίτρων διέθετε ένα νέο οξειδωτικό καταλύτη.

Οι πρώτες εκδόσεις που παραδόθηκαν τον Οκτώβριο του 1991 ήταν το πεντάθυρο hatchback, το πρακτικότερο station wagon και το σπορ Astra GSi. Τα οχήματα αυτά καταχωρήθηκαν φέτος ως ιστορικά αυτοκίνητα. Διαθέσιμο αποκλειστικά σε τρίθυρο “hot-hatch”, το κορυφαίο της γκάμας GSi προσφερόταν με δίλιτρους κινητήρες  115 ή 150 ίππων, ο δεύτερος με 16 βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Το τετράθυρο notchback έφτασε την άνοιξη του 1992 και μετά από ένα χρόνο ακολούθησε το Astra cabrio, δημιουργία του ιταλικού οίκου Bertone.

Το υψηλό πρότυπο του πακέτου ασφαλείας του Astra F σηματοδότησε ένα σημαντικό βήμα προόδου στη συμπαγή κατηγορία. Το “Opel Safety System” περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, δύο ατσάλινες μπάρες στις πόρτες για προστασία από πλευρική σύγκρουση, πλαίσια αντιβύθισης ενσωματωμένα στα καθίσματα και προεντατήρες εμπρός ζωνών ασφαλείας που απέτρεπαν την προς τα εμπρός κίνηση του σώματος του επιβάτη σε περίπτωση σφοδρής εμπρόσθιας σύγκρουσης. Η παθητική ασφάλεια αυξήθηκε περαιτέρω το 1994, όταν η Opel κατέστησε στάνταρ εξοπλισμό τους “full-size” αερόσακους για τον οδηγό και το συνοδηγό.

Η έκφραση “Full size” χρησιμοποιείται επίσης στο χώρο επιβατών του νέου μοντέλου. Συγκριτικά με το Kadett E, οι μηχανικοί της Opel χάρισαν στο Astra F πολύ περισσότερο εσωτερικό χώρο, για παράδειγμα, τοποθετώντας το παρμπρίζ 74 χλστ. πιο μπροστά και αυξάνοντας το χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα μέχρι 50 χλστ.. Παρά την πρωτοφανή ευρυχωρία, το Astra F διατήρησε την υψηλή αεροδυναμική του απόδοση, τυπικό χαρακτηριστικό όλων των Opel, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,30 cD.

Διαβάστε επίσης: Γκαζώνει και μας πορώνει το ηλεκτρικό Opel Corsa-e Rally! Ακούστε το! (video)

Όμως εκτός από τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ευρυχωρίας, η περιβαλλοντική συμβατότητα ήταν στη καρδιά του Astra F. Μεγάλο μέρος του ταμπλό, ο διάκοσμος εσωτερικού, τα καθίσματα και η κεντρική κονσόλα κατασκευάζονταν από πολυπροπυλένιο, για το οποίο η Opel είχε αναπτύξει μία καινοτόμα, φιλική προς το περιβάλλον διαδικασία ανακύκλωσης. Άλλα στοιχεία όπως οι βάσεις προφυλακτήρα και οι επενδύσεις θόλων τροχών, ήταν ήδη κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο υλικό.

Η ασφάλεια και το περιβάλλον δεν ήταν οι μοναδικοί τομείς καινοτομίας στο Astra F. Η οθόνη πολλαπλών πληροφοριών “Multi-Info Display” στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας ήταν παγκόσμια πρωτιά, συγκεντρώνοντας όλες τις ενδείξεις για το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή ταξιδιού και το check control στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Το νέο μοντέλο ήταν επίσης το πρώτο στη συμπαγή κατηγορία με “Clean Air System” που προστάτευε τους επιβάτες από τη γύρη, τη σκόνη και τα μικροσωματίδια, ενώ το GSi 16V ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με ηλεκτρονικό έλεγχο πρόσφυσης στην κατηγορία του Astra.

Το Astra F χρησιμοποιήθηκε επίσης ως πλατφόρμα καινοτομίας για εναλλακτικά συστήματα. Το πλήρως ηλεκτρικό “Astra Impuls III” έδειξε την αποτελεσματικότητά του κατά τη διάρκεια δοκιμής μεγάλης κλίμακας στο νησί της Βαλτικής Θάλασσας Rügen. Δέκα πρωτότυπα κάλυψαν συνολική απόσταση 350.000 χλμ. το διάστημα μεταξύ 1993 και 1997.

Πέντε οχήματα ήταν εφοδιασμένα με μία μπαταρία νικελίου-καδμίου 45 kW, και τα υπόλοιπα πέντε με μπαταρία νατρίου/νικελίου-χλωρίου 42 kW. Το Astra Impuls III είχε τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και μέγιστη αυτονομία 160 km. Η Opel επέκτεινε την έρευνά της στα εναλλακτικά καύσιμα το 1996 με μία περιορισμένη παρτίδα οχημάτων Astra station wagon που λειτουργούσαν με φιλικό προς το περιβάλλον, συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Επιλεγμένες εταιρείες κοινής ωφέλειας, τοπικές αρχές και διαχειριστές στόλων δοκίμασαν τα 500 αυτοκίνητα με χρήση καυσίμου CNG σε καθημερινές συνθήκες.


Tags assigned to this article:
AstraOpelεπέτειοςπρώτη γενιά

Related Articles

Σε ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτροκίνητου μοντέλου στοχεύει η Volkswagen

Η απόφαση της Volkswagen να ρίξει το μεγαλύτερο βάρος της στην ηλεκτροκίνηση εκφράζεται για ακόμα μια φορά. Υπενθυμίζουμε ότι στόχος

Ποιος κορωνοϊός; 701 νεκροί από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα το 2019

Τις τελευταίες εβδομάδες παρακολουθούμε καθημερινά τον αυξανόμενο αριθμό των θυμάτων στη χώρα μας από την πανδημία του κορωνοϊού (covid-19). Ωστόσο

Ένα πραγματικό Nissan GT-R/C έγινε τηλεκατευθυνόμενο (video)

Δεν είναι σενάριο ταινίας αλλά πραγματικότητα και υλοποιήθηκε από την Nissan, η οποία δημιούργησε το πρώτο τηλεκατευθυνόμενο GT-R/C. Αν δεν