Breaking News
Θανατηφόρο τροχαίο στην Ελευσίνα – Νεκρός ο 31χρονος οδηγός και σε κρίσιμη κατάστασης ο 25χρονος συνοδηγός (φωτογραφίες)
Ακόμα ένα φρικτό τροχαίο σημειώθηκε στους ελληνικούς δρόμους, με θύματα και πάλι νέους ανθρώπους. Η τραγωδία
...Τροχαία Μυτιλήνης και Χίου: 12 συλλήψεις σε μια εβδομάδα για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.
Συνελήφθησαν, κατά την προηγούμενη εβδομάδα σε Λέσβο και Χίο, από αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Μυτιλήνης, του
...Εντοπίστηκαν πάνω από 3 τόνοι λαθραίου φρέον που ήρθαν από Αλβανία – Συνελήφθη o οδηγός του φορτηγού
Μεγάλη ποσότητα ψυκτικού υγρού (φρέον) επιχείρησε να περάσει ένας 29χρονος αλλοδαπός από την Αλβανία στη χώρα
...Ξύπνησαν και είδαν ένα Ford να έχει καβαλήσει τα αυτοκίνητά τους – Άφαντος ο οδηγός που προκάλεσε το ατύχημα (φωτογραφίες)
Δε μπορούσαν να πιστέψουν στα μάτια τους οι ιδιοκτήτες τριών οχημάτων, όταν είδαν ένα Ford Ranger
...Σύλληψη για διαρρήξεις αυτοκινήτων στο αεροδρόμιο Αθηνών – Πώς αποκτούσε πρόσβαση στα οχήματα;
Διαρρήξεις σε σταθμευμένα αυτοκίνητα που βρίσκονταν στον αερολιμένα Αθηνών φαίνεται ότι πραγματοποιούσε συστηματικά ένας 63χρονος αλλοδαπός.
...Αχαρνές: Σύλληψη για κλοπές οχημάτων – Εξιχνιάστηκαν 3 περιπτώσεις
Συνελήφθη πρωινές ώρες της περασμένης Πέμπτης, 18-4-2024, στην περιοχή των Αχαρνών, 39χρονος ημεδαπός, για κλοπές οχημάτων
...
Απαγορεύονται από το 2035 στην Ευρώπη τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν ρύπους!
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε νέους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για τα καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, στο πλαίσιο του πακέτου «Fit for 55».
Με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 αποχές, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τη συμφωνία που επετεύχθη με το Συμβούλιο σχετικά με τα αναθεωρημένα πρότυπα επιδόσεων για τις εκπομπές CO2 από καινούρια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, με βάση τους υψηλότερους στόχους που έχει θέσει η ΕΕ για το κλίμα.
Η νέα νομοθεσία καθορίζει τα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε να μηδενιστούν από το 2035 οι εκπομπές CO2 που παράγουν τα καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Συγκεκριμένα, στόχος είναι να μειωθούν οι εκπομπές αυτές κατά 100% σε σύγκριση με το 2021. Οι νέοι κανόνες θεσπίζουν επίσης ενδιάμεσους στόχους μείωσης των εκπομπών για το 2030: 55% για τα αυτοκίνητα και 50% για τα ημιφορτηγά.
Ο κανονισμός προβλέπει και άλλα σημαντικά μέτρα:
-Μέχρι το 2025 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει μια νέα μεθοδολογία, με βάση την οποία θα υπολογίζονται και θα υποβάλλονται τα στοιχεία σχετικά με τις εκπομπές CO2 που παράγουν καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά που πωλούνται στην ΕΕ. Για τον σκοπό αυτό, θα υποβάλει, όπου χρειάζεται, και σχετικές νομοθετικές προτάσεις.
-Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2026 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα καταγράψει τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στις οριακές τιμές εκπομπών και τα δεδομένα κατανάλωσης καυσίμου και ενέργειας σε πραγματικές συνθήκες. Επίσης θα υποβάλει έκθεση σχετικά με το πώς ο κάθε κατασκευαστής θα μπορέσει να προσαρμόσει τις εκπομπές CO2 των οχημάτων του και θα προτείνει κατάλληλα μέτρα παρακολούθησης.
-Όσοι κατασκευαστές παράγουν μικρό αριθμό οχημάτων στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους (δηλαδή 1.000 έως 10.000 καινούρια αυτοκίνητα ή 1.000 έως 22.000 καινούρια ημιφορτηγά) έχουν δικαίωμα να εξαιρεθούν από τους κανόνες αυτούς έως το τέλος του 2035. Όσοι ταξινομούν λιγότερα από 1.000 νέα οχήματα ετησίως θα εξακολουθούν να εξαιρούνται και μετά την διορία αυτή.
-Ο υφιστάμενος μηχανισμός κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών (ZLEV) επιβραβεύει όσους κατασκευαστές πωλούν περισσότερα τέτοια οχήματα (με εκπομπές από 0 έως 50 g CO2/km, όπως ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά plug-in με καλές επιδόσεις) επιτρέποντάς τους να υπόκεινται σε χαμηλότερους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2. Ο μηχανισμός αυτός θα προσαρμόζεται με βάση τις αναμενόμενες τάσεις πωλήσεων. Από το 2025 έως το 2029 ο δείκτης αναφοράς ZLEV ορίζεται στο 25% για τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και στο 17% για τα νέα ημιφορτηγά. Από το 2030 το εν λόγω κίνητρο θα καταργηθεί.
-Από το τέλος του 2025, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημοσιεύει κάθε δύο χρόνια έκθεση στην οποία θα αξιολογεί την πρόοδο που επιτυγχάνεται σε σχέση με τον στόχο μηδενισμού των εκπομπών στις οδικές μεταφορές.
Ο εισηγητής Jan Huitema (Renew, Ολλανδία) ανέφερε: «Ο κανονισμός αυτός προσφέρει κίνητρα για την παραγωγή οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Περιλαμβάνει μια φιλόδοξη αναθεώρηση των στόχων για το 2030 και ορίζει ότι οι εκπομπές πρέπει να μηδενιστούν από το 2035.
Οι στόχοι αυτοί είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050 και εξασφαλίζουν ένα σαφές νομικό πλαίσιο για την αυτοκινητοβιομηχανία, τονώνοντας την καινοτομία και τις επενδύσεις από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Για τους καταναλωτές θα γίνει φθηνότερο να αγοράζουν και να οδηγούν οχήματα μηδενικών εκπομπών, ενώ θα επιταχυνθεί και η δημιουργία μιας αγοράς μεταχειρισμένων οχημάτων. Με αυτόν τον τρόπο η βιώσιμη οδήγηση θα καταστεί προσβάσιμη σε όλους».
Μετά την τελική ψηφοφορία στην ολομέλεια, τα κείμενα θα πρέπει να εγκριθούν επισήμως από το Συμβούλιο, ώστε να δημοσιευτούν αμέσως μετά στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.
Related Articles
Διαδοχικές συγκρούσεις για ένα Μazda (video)
Βλέποντας το παρακάτω video με την πρόσκρουση ενός Μazda σε αυτοκινητόδρομο απορεί κανείς τι μπορεί να συνέβη στον οδηγό και
Η μεταπολεμική μοτοσυκλέτα της Mitsubishi
Σε ανασυγκρότηση δυνάμεων προχώρησε η Mitsubishi μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου αναζητώντας οικονομικές μεταφορικές ιδέες κυρίως για τους
Πυρκαγιά κατέστρεψε εκατοντάδες Fiat και Maserati (video)
Θύμα των ακραίων καιρικών συνθηκών που επικράτησαν τις προηγούμενες μέρες στην Ιταλία έπεσαν εκατοντάδες αυτοκίνητα. Τα εν λόγω αυτοκίνητα ήταν