Breaking News

Turbo κινητήρας που καταναλώνει υδρογόνο στην Toyota Corolla Cross

Turbo κινητήρας που καταναλώνει υδρογόνο στην Toyota Corolla Cross

Μια ελπίδα για τη διάσωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από την επέλαση της ηλεκτροκίνησης φαίνεται ότι δίνει η Toyota.

Ο ιαπωνικός κολοσσός λοιπόν παρουσίασε-σε πρωτότυπη μορφή-την Corolla Cross Η2, κάτω από το εμπρός καπό της οποίας τοποθετείται ο τρικύλινδρος 1.6 λίτρων κινητήρας της κορυφαίας GR Corolla. Υπενθυμίζουμε ότι ο εν λόγω κινητήρας προσφέρει στην ισχυρότερη GR Corolla 304 ίππους και 370 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης GR-Four.

Η σημαντική καινοτομία του στην περίπτωση της Corolla Cross Η2 είναι ότι δεν καταναλώνει βενζίνη, αλλά υδρογόνο. Προσέξτε, δε μιλάμε για κυψέλες καυσίμου που μετατρέπουν το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια όπως συμβαίνει στο Toyota Mirai, αλλά για ένα υφιστάμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης που έχει τροποποιηθεί καταλλήλως, ώστε να καταναλώνει υδρογόνο.

Προς το παρόν τουλάχιστον η Toyota δεν ανακοινώνει κανένα τεχνικό χαρακτηριστικό για την πολλά υποσχόμενη Corolla Cross Η2. Αναφέρει απλά ότι διατηρήθηκε το μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων και ότι χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία ενσωμάτωσης δεξαμενών υδρογόνου από το Mirai, ώστε να μη μεταβληθεί η χωρητικότητα της καμπίνας και του πορτμπαγκάζ.

Διαβάστε επίσης: Πλαγιομετωπική με Toyota Hilux είχε αυτή η Lamborghini-Ποιος έφταιγε; (video)

Η Toyota θα συνεχίσει την εξέλιξη της νέας Corolla Cross τόσο σε πραγματικές συνθήκες, όσο και στο ψηφιακό περιβάλλον, ενώ σύντομα θα ξεκινήσουν οι χειμερινές δοκιμές στη βόρεια Ιαπωνία. Επισημαίνεται ότι στα βασικά πλεονεκτήματα της καύσης υδρογόνου περιλαμβάνεται η δυνατότητα αξιοποίησης της υπάρχουσας τεχνογνωσίας στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι γρήγοροι χρόνοι ανεφοδιασμού, η μείωση της χρήσης και της ανάγκης για μέταλλα, όπως το λίθιο και το νικέλιο.

Παράλληλα η Toyota δηλώνει ότι είναι κατά 40%  έτοιμη να βάλει στην παραγωγή μοντέλα όπως η πρωτότυπη Corolla Cross H2. Ξεκαθαρίζει όμως ότι δε γνωρίζει πότε η υδρογονοκίνηση αυτής της μορφής θα ωριμάσει για να περάσει στους δημόσιους δρόμους, όμως βλέπει ήδη μεγάλες προοπτικές για το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Ακόμα όμως και αν η Toyota καταφέρει να περάσει στη παραγωγή κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο, το εξαιρετικά περιορισμένο παγκόσμιο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου, θα παραμένει μεγάλο «αγκάθι».

Δημήτρης Κεχαγιάς

Δημήτρης Κεχαγιάς



Related Articles

Μειώνονται οι ώρες παραγωγής της Maserati Levante

Μάλλον η εμπορική πορεία του πρώτου SUV με το σήμα της  Maserati δεν είναι η αναμενόμενη. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει

Γιατί η Toyota Corolla ψήλωσε 20 χλστ.;

Η απάντηση είναι απλή αν σκεφτείτε ότι πλέον ακόμα και τα μικρομεσαία μοντέλα διεκδικούν λίγη από τη δόξα των δημοφιλών

Δωδεκάχρονος κατασκευάζει μια Lamborghini Aventador SV! (video)

Για ακόμα μια χρονιά η Lamborghini αναζητά την περίοδο των Χριστουγέννων τους φανατικότερους οπαδούς της, ανεξαρτήτου ηλικίας, και τους επιβραβεύει.