Breaking News
Ford: 5+5 τρόποι για να μην πέφτει η αυτονομία στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο το χειμώνα
Η αυτονομία στα ηλεκτρικά οχήματα σίγουρα μειώνεται όταν η θερμοκρασία πέφτει αισθητά, ωστόσο το κρύο δε
...Renault: Η πατέντα που σβήνει γρηγορά και με λιγότερο νερό τις φωτιές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (φωτογραφίες & βίντεο)
Έχουμε δει αρκετές φορές ότι όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πάρει φωτιά, η κατάσβεσή της είναι αρκετά
...Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό Kia EV4 – Το προτιμάς με sedan ή hatchback αμάξωμα; (φωτογραφίες)
Το ΕV4 είναι το νέο μέλος στην ηλεκτρική γκάμα της Kia που αποτελείται από τα EV3,
...Παράταση στη δωρεάν στάθμευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Παρατείνεται κατά δύο έτη, έως και 31/12/2026, το μέτρο της δωρεάν στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε θέσεις
...Έως και 600 Skoda Elroq σε μια μέρα μπορεί να κατασκευάζει αυτό το εργοστάσιο (φωτογραφίες & βίντεο)
Στη γραμμή παραγωγής εισήλθε το νέο Skoda Elroq, το οποίο συναρμολογείται στο εργοστάσιο που βρίσκεται στη
...Παιδί 9 μηνών εγκλωβίστηκε μέσα σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Η πόρτα δεν άνοιγε λόγω της άδειας μπαταρίας
Τρομακτική ήταν η εμπειρία που έζησε μια μητέρα, όταν το μόλις 9 μηνών παιδί της κλειδώθηκε
...
Μικρό τερατάκι ετών 49! Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Fiat

Συνήθως τα ιστορικά μοντέλα διακρίνονται για την ομορφιά και τη φινέτσα τους, κάτι που όμως δεν ισχύει για το Fiat X1/23.
Βέβαια το γούστο είναι κάτι το υποκειμενικό, όμως το Fiat X1/23 μάλλον δεν είχε στόχο να εντυπωσιάσει με τις γραμμές του όταν παρουσιάστηκε πριν από 49 χρόνια. Λιλιπούτειο σε μέγεθος, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, λίγο άχαρα φωτιστικά σώματα, ένα περίεργο μαύρο ένθετο στο χείλος του εμπρός καπό που μοιάζει με τον προφυλακτήρα και η καμπίνα του σε σχήμα αυγού.
Υπάρχει όμως ένας λόγος που κάνει το Fiat X1/23. Ποιος είναι αυτός; Ότι πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πόλης της ιταλικής εταιρείας. Πρεμιέρα έκανε το 1972 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο.
Δημιουργήθηκε στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος για την ανάπτυξη ενός αστικών προδιαγραφών μοντέλου, το οποίο θα κινούνταν με ηλεκτρική ενέργεια. Κάτι πρωτοποριακό για την εποχή εκείνη. Σίγουρα θα χωρούσε στα στενά της πόλης, καθώς είχε μήκος μόλις 2.642 χλστ., πλάτος 1.510 χλστ. και ύψος 1.340 χλστ.
Διαβάστε επίσης: H προίκα της ιστορικής Alfa Romeo GT 1300 Junior στις σύγχρονες Giulia και Stelvio (video)
Το αυστηρά διθέσιο εσωτερικό του διακρίνονταν για την εργονομία του, ενώ το πλαίσιο ήταν με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένο, ώστε να δημιουργεί έναν κλωβό ασφαλείας σε συνδυασμό με τις ενισχυμένες πόρτες.
Τα μεγάλα παράθυρα προσέφεραν στους επιβάτες άπλετη ορατότητα προς τα έξω, ενώ ήταν σταθερά, με το σύστημα κλιματισμού να εξασφαλίζει το σωστό εξαερισμό της καμπίνας. Ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 13,5 ίππων κινούσε τους εμπρός τροχούς, ενώ η αυτονομία περιορίζονταν στα 50 χλμ, όση δηλαδή προσφέρουν τα σύγχρονα plug-in υβριδικά μοντέλα.
Το Fiat X1/23 θα δίνει το «παρών» από 21-24 Οκτωβρίου στη φετινή έκθεση ιστορικών οχημάτων “Auto e Moto d’Epoca”, η οποία διεξάγεται στην πόλη Πάντοβα της Ιταλίας. Στα 115.000 τ.μ. του εκθεσιακού χώρου θα φιλοξενούνται πάνω από 5.000 ιστορικά οχήματα.
Related Articles
Hyundai Inster Cross: Το μικρό ηλεκτρικό με off-road αμφίεση – Πώς έγινε πιο περιπετειώδες (φωτογραφίες)
To επερχόμενο μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai, το Inster, απέκτησε μια νέα έκδοση, η οποία του προσδίδει πιο περιπετειώδη χαρακτήρα.
Τράκαρε σε πιτσαρία και άνοιξε τρύπα στον τοίχο! – Ποιος ηθοποιός οδηγούσε το ηλεκτρικό όχημα; (βίντεο)
«Κινηματογραφικό» ατύχημα είχε ένας ηθοποιός, ο οποίος καρφώθηκε με το ηλεκτρικό του όχημα σε πιτσαρία! Ο λόγος για τον Άλαν
Στην Πτολεμαΐδα το πρώτο ηλεκτρικό ταξί που αγοράστηκε με κρατική επιδότηση
Ένας επαγγελματίας οδηγός, από την πόλη της Πτολεμαΐδας, έλαβε πρώτος στην Ελλάδα την καταβολή επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού ταξί. Αξίζει