Breaking News

Η ιστορία της πρώτης Skoda Octavia που στην Ελλάδα έγινε διάσημη ως ταξί

Η ιστορία της πρώτης Skoda Octavia που στην Ελλάδα έγινε διάσημη ως ταξί

Ο Σεπτέμβριος του 1996 είναι ένας ιστορικός μήνας για την Skoda, καθώς τότε ξεκίνησε η παραγωγή της πρώτης σύγχρονης Octavia.

Κατασκευάζονταν σε ένα από τα πιο προηγμένα εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ευρώπη, στη Μπλάντα Μπόλεσλαβ. Έκτοτε, σε διάστημα 25 χρόνων έχουν κατασκευαστεί περίπου 7 εκατομμύρια μονάδες από το μοντέλο, το οποίο βρίσκεται πλέον στην τέταρτη γενιά του.

Η Octavia έχει διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην επιτυχημένη ανάπτυξη της τσέχικης εταιρείας τα τελευταία χρόνια. Εξ αρχής, διακρίθηκε για την εξαιρετική ευρυχωρία, την τεχνολογία αιχμής, το υψηλό επίπεδο ασφάλειας και την εξαιρετική σχέση αξίας/τιμής, ενώ σε κάθε νέα γενιά που παρουσιαζόταν, το μοντέλο έκανε άλματα στην ποιότητα.

Στην τέταρτη γενιά του πλέον, συνεχίζει να προσφέρει καινοτόμες τεχνολογίες, για παράδειγμα, το plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα της έκδοσης iV. Έχει αναδειχθεί σε διαχρονικό best-seller και στην ελληνική αγορά, έχοντας δίκαια αποκτήσει φήμη – εκτός άλλων – και για την αξιοπιστία της.

Ιδιαίτερα δημοφιλής έχει αποδειχθεί και η τέταρτη γενιά του μοντέλου, που άρχισε την εμπορική του καριέρα στη χώρα μας πέρσι το καλοκαίρι. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το πρώτο επτάμηνο του έτους, η Octavia φιγουράρει στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην κατηγορία της, μπροστά από τον ιδιαίτερα ισχυρό γερμανικό, ιταλικό και γαλλικό ανταγωνισμό. Οι 321 ταξινομήσεις του μοντέλου-επί συνόλου 1.215 το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021-αντιπροσωπεύουν ποσοστό 26,42% της κατηγορίας. Από την πρώτη της γενιά και μέχρι σήμερα η Octavia χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην Ελλάδα ως ταξί, με τους επαγγελματίες οδηγούς να την τιμούν δεόντως.

Διαβάστε επίσης: H Skoda ανανέωσε το Kodiaq! Πόσο άλλαξε;

Το 1996, η Octavia ήταν ένα από τα πρώτα μοντέλα που παρουσίασε η Skoda μετά την ενσωμάτωσή της στο Volkswagen Group. Επελέγη η παραδοσιακή για τη μάρκα ονομασία Octavia, αναβιώνοντας ένα επιτυχημένο μοντέλο που είχε κυκλοφορήσει μεταξύ 1959 και 1971, με περισσότερες από 280.000 μονάδες να εξέρχονται από τη γραμμή παραγωγής.

Η λατινική λέξη Octavia σημαίνει «η όγδοη». Το μοντέλο ήταν το όγδοο της μάρκας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και επίσης το όγδοο μοντέλο Skoda με ανεξάρτητη ανάρτηση, από τότε που υιοθέτησε την ιδέα, το 1933. Η «αρχική Octavia» είχε μεγάλη ζήτηση πέρα ​​από τα όρια της τότε Τσεχοσλοβακίας και συνέβαλε σε πολλές επιτυχίες στην 120χρονη ιστορία της μάρκας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, συμπεριλαμβανομένου του χατ-τρικ της νίκης στο ράλι του Μόντε Κάρλο από το 1961 έως το 1963.

Βέβαια, η επιτυχία του μοντέλου που ακολούθησε, στη σύγχρονη πλέον εποχή, ήταν πέρα και από τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις των υψηλά ιστάμενων στελεχών της Skoda, με την Octavia να συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό στην εδραίωση της μάρκας με παγκόσμια απήχηση και δυναμική.

Δημήτρης Κεχαγιάς

Δημήτρης Κεχαγιάς



Related Articles

Οι τρεις φιναλίστ για το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς

Πρόσφατα στο πλαίσιο διεξαγωγής τoυ Σαλονιού της Γενεύης ανακοινώθηκε ότι το νέο Volvo XC40 κατέκτησε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της

Το ανανεωμένο Renault Twingo

Προκειμένου να μην προλάβει να «βαλτώσει» σχεδιαστικά και εξοπλιστικά το Twingo, η Renault προχώρησε στην ανανέωση του. Τι αλλαγές όμως

Fiat 500 φτιαγμένο από χιλιάδες τουβλάκια Lego

Ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα είναι αναμφισβήτητα το Fiat 500, γνωστό και ως «πεντακοσαράκι». Προσιτό, με διαχρονικό και βραβευμένο

No comments

Write a comment
No Comments Yet! You can be first to comment this post!

Write a Comment

<