Breaking News

Η Ελλάδα συμβάλει στην εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης

Η Ελλάδα συμβάλει στην εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης

Μετά την ηλεκτροκίνηση, το επόμενο μεγάλο «στοίχημα» της αυτοκίνησης είναι η επίτευξη της αυτόνομης οδήγησης.

Βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη και την εξέλιξη της εν λόγω τεχνολογίας είναι η δοκιμή της σε πραγματικές συνθήκες. Ωστόσο πρέπει να υπάρχει και το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέπει και θα ρυθμίζει πως οχήματα χωρίς οδηγό θα κινούνται σε δημόσιους δρόμους.

Η Ελλάδα λοιπόν επιχειρεί να πρωτοστατήσει στον τομέα αυτό, αν και για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς το εθνικό μας εθνικό οδικό δίκτυο και οι υποδομές του, είναι κατώτερο σε σύγκριση με άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Μετά την υπογραφή της σχετικής Υπουργικής Απόφασης από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, προ των πυλών βρίσκεται η λειτουργία του μεγαλύτερου σε μήκους πιλότου αυτόνομης οδήγησης σε αστικό και περαστικός περιβάλλον στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην πόλη των Τρικάλων. Με αφορμή τη δημοσίευση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης, ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, δήλωσε:

«Το 2014 κάναμε το πρώτο βήμα στην αυτόνομη οδήγηση με το πρόγραμμα για το λεωφορείο χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα. Σήμερα, συνεχίζουμε ακόμη πιο αποφασιστικά, καθορίζοντας τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη καινοτόμων προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης στη χώρα μας. Στόχος μας είναι η Ελλάδα να παραμείνει στην κορυφή στην Ευρώπη και παγκόσμια στoν ταχύτατα αναπτυσσόμενο τομέα της αυτόνομης οδήγησης, διαμορφώνοντας το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει τη λειτουργία του μεγαλύτερου μήκους πιλότου σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον στον Δήμο Τρικκαίων».

Η Υπουργική Απόφαση καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων που αφορούν στην κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος χωρίς την παρουσία οδηγού, η οποία επιτρέπεται με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, μετά από τη σύμφωνη γνώμη των κατά τόπους αρμοδίων υπηρεσιών της Τροχαίας.

Πώς θα λειτουργήσουν τα προγράμματα αυτόνομης οδήγησης 

Η Υπουργική Απόφαση περιγράφει τις συνθήκες υπό τις οποίες μπορούν να υλοποιηθούν προγράμματα για ερευνητικούς σκοπούς.

Ειδικότερα:

·         Η κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος θα γίνεται σε συγκεκριμένη διαδρομή ή σε λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας και η κίνησή του θα ρυθμίζεται από τον υπεύθυνο παρακολούθησης κίνησης, ο οποίος δεν θα βρίσκεται εντός του οχήματος.

·         Προβλέπεται ότι η κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος χωρίς οδηγό γίνεται κατά μήκος συγκεκριμένης αστικής ή περιαστικής διαδρομής, με ομόρροπη φορά προς την υπόλοιπη κυκλοφορία της οδού και σύμφωνα με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την κατάλληλη σήμανση.

·         Το όχημα φέρει κατάλληλο εξοπλισμό που συμμορφώνεται με τους φωτεινούς σηματοδότες κατά μήκος της διαδρομής κίνησης του, ώστε να διασφαλίζεται η προτεραιότητα στην κατεύθυνση κίνησης του οχήματος, ενώ το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητάς του ορίζεται σε 30 χλμ/ ώρα.

·         Ο υπεύθυνος παρακολούθησης της κίνησης του οχήματος εποπτεύει συνολικά τη λειτουργία του συστήματος εν κινήσει από το κέντρο ελέγχου και πρέπει να είναι κάτοχος αντίστοιχης ισχύουσας κατηγορίας άδειας οδήγησης, ενώ υπόκειται υποχρεωτικά σε εκπαίδευση από τον αρμόδιο φορέα (Ερευνητικό Ίδρυμα), που έχει την ειδική τεχνογνωσία για τη λειτουργία του οχήματος που κυκλοφορεί, του εξοπλισμού του και των υποδομών.

Φάσεις υλοποίησης

Κατά τη δοκιμαστική περίοδο προβλέπεται, αρχικά, η κυκλοφορία του συγκεκριμένου οχήματος με παρουσία οδηγού και σε δεύτερο στάδιο, η κυκλοφορία χωρίς την παρουσία οδηγού, αλλά με την παρουσία επόπτη εντός του οχήματος και χωρίς την παρουσία λοιπών επιβατών.

Η μετάβαση από το ένα στάδιο στο άλλο γίνεται μόνο μετά από επιτυχή αξιολόγηση του προηγούμενου σταδίου, ενώ σε περίπτωση βλάβης, προβλέπεται η άμεση ακινητοποίηση του οχήματος.

Τεχνικές προδιαγραφές

Σημειώνεται ότι για τη θέση σε κυκλοφορία του οχήματος χωρίς οδηγό ορίζονται συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές, τις οποίες πρέπει να πληροί το όχημα, όπως το σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης (ADS).

Το σύστημα αυτό, μεταξύ άλλων, είναι ικανό: να λειτουργεί σε ασφαλείς ταχύτητες και να επιδεικνύει προληπτική συμπεριφορά σε αλληλεπίδραση με τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου, καθώς και να ανιχνεύει και να αντιδρά κατάλληλα σε αντικείμενα και συμβάντα που σχετίζονται με το καθήκον δυναμικής οδήγησης, όπως τα μηχανοκίνητα οχήματα και άλλοι χρήστες του οδικού δικτύου (ποδήλατα, σκούτερ, αναπηρικά αμαξίδια, πεζοί και εμπόδια).

 



Related Articles

Σήκωσαν με τα χέρια μια Mercedes για να απεγκλωβίσουν πεζή (video)

Όσο υπάρχει ακόμα ανθρωπιά και αλληλεγγύη μπορούμε να ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή ο κόσμος μας θα γίνει καλύτερος. Το παρακάτω

Επιστρέφει από σήμερα ο Δακτύλιος στην Αθήνα – Ποιες μέρες και ώρες θα ισχύει –Τα οχήματα που εξαιρούνται

Ο Δακτύλιος εφαρμόζεται και πάλι από σήμερα, Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2023, έως και την Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024, στο κέντρο

Subaru Outback καβάλησε Toyota GT86

Η πρώτη σκέψη που κάνεις βλέποντας την παραπάνω φωτογραφία είναι, πώς βρέθηκε αυτό το Subaru Outback πάνω στο Toyota GT86;