Breaking News

Όταν η Renault χρησιμοποιούσε turbo κινητήρες το 1984

Όταν η Renault χρησιμοποιούσε turbo κινητήρες το 1984

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υπακούσει τα τελευταία χρόνια στις διαταγές του downsizing και οι turbo κινητήρες κυριαρχούν σχεδόν σε όλα τα νέα μοντέλα, ενώ οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν λιγοστέψει σημαντικά.

Ωστόσο η σχέση της Renault με τους turbo κινητήρες ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί Renault 11 Turbo του 1984, το οποίο όπως μαρτυρά και το όνομα του διέθετε υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα.

Ήταν 1.400 κ.εκ. απέδιδε 105 ίππους στις 5.500 σ.α.λ και 157 Nm ροπής από τις 2.500 σ.α.λ. Οι επιδόσεις του για τα δεδομένα της εποχής χαρακτηρίζονται μέχρι και σήμερα ικανοποιητικότατες, καθώς το Renault 11 Turbo χρειάζονταν 9 δευτ. για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 186 χλμ./ώρα.

Το τι κρύβονταν κάτω από το εμπρός καπό του πρόδιδε η πλευρική επιγραφή Turbo στο αμάξωμα του, οι προβολείς ομίχλης και το μαρσπιέ κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό του η γαλλική εταιρεία είχε τοποθετήσει τιμόνι με τέσσερις ακτίνες, ενδείξεις για την πίεση του λαδιού και του turbo, ενώ αν και αρχικά λανσαρίστηκε με τρίθυρο αμάξωμα το 1985 παρουσιάστηκε και ως πεντάθυρο. Το Renault 11 Turbo έκανε καριέρα και στους αγώνες, ενώ το 1987 η ισχύς του αυξήθηκε στους 115 ίππους.


Tags assigned to this article:
Renault 11 Turboturbo κινητήρες

Related Articles

To πρώτο pickup της Chevrolet πριν έναν αιώνα

Έχουν περάσει σχεδόν 100 χρόνια από τότε που η Chevrolet λάνσαρε το πρώτο της pickup. Ο λόγος για το ιστορικό

To Fiat 500 χρειάζεται ψήφους για να εγκριθεί από τη Lego (video)

Τόσο η μινιατούρα του πρώτου Fiat 500 όσο και τα τουβλάκια της Lego αποτελούν παραδοσιακές αξίες στα παιχνίδια των παιδικών

Όταν το Nissan Patrol σάρωνε σε πωλήσεις και αγώνες (video)

Το χρόνο προς τα πίσω γυρίζει η Nissan και θυμάται όταν μεσουρανούσε ένα σκληροτράχηλο SUV της, το Patrol. Πριν 35

No comments

Write a comment
No Comments Yet! You can be first to comment this post!

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*