Breaking News

Το αυτοκίνητο της ημέρας: Ένα ιστορικό Citroen DS πάνω σε γερανό

Το αυτοκίνητο της ημέρας: Ένα ιστορικό Citroen DS πάνω σε γερανό

Εκεί που περιμέναμε να ανάψει πράσινο το φανάρι στη διασταύρωση της Ιεράς Οδού με τον Κηφισό, ξαφνικά είδαμε δίπλα μας αυτό που απεικονίζει η παραπάνω φωτογραφία.

Ένα πανέμορφο λευκό Citroen DS από μια άλλη εποχή, το οποίο μας προξένησε ανάμικτα συναισθήματα, καθώς χαίρεσαι τις σπάνιες φορές που το συναντάς από κοντά αφήνοντας τις διαχρονικές γραμμές του να σε ταξιδέψουν στο παρελθόν.

Από την άλλη στεναχωρηθήκαμε που το είδαμε πάνω σε γερανό οδικής βοήθειας. Ελπίζουμε να μην αντιμετωπίζει κάποιο σοβαρό πρόβλημα «υγείας» και να επιστρέψει και πάλι στην άσφαλτο.

Τα αποκαλυπτήρια της Citroen DS πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο του 1955, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Τα αρχικά DS του ονόματος της προέρχονταν από την γαλλική λέξη Déesse, που σημαίνει θεά. Ο Ιταλός σχεδιαστής Φλαμίνιο Μπερτόνι, φιλοτέχνησε με ευλάβεια το αμάξωμα τη. Η εξωπραγματική ομορφιά της την έκανε να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα θνητά αυτοκίνητα της εποχής. Το κάλλος της παρέπεμπε σε γλυπτό κατασκευασμένο από σίδερο. Η αεροδυναμική της αρχιτεκτονική υμνείται μέχρι και σήμερα από το σύγχρονο σχεδιαστικό χώρο.

Ένας από τους λόγους που έκαναν την DS να ξεχωρίσει ήταν η επαναστατική της υδροπνευματική ανάρτηση. Οι μηχανικοί της Citroen αντί για ελατήρια και αμορτισέρ στους πίσω τροχούς τοποθέτησαν υδροελαστικές σφαίρες, διατηρώντας το ύψος του αυτοκινήτου αμετάβλητο ανεξάρτητα από το βάρος του φορτίου. Η Citroen θεωρείται μέχρι και σήμερα ηγέτης στο τομέα της ανάρτησης.

Στα πρώτα χρόνια της καριέρας της η DS χρησιμοποιούσε τον γερασμένο κινητήρα των 1.911 κυβικών που απέδιδε 75 αδύναμους ίππους. Η Citroen χρησιμοποιούσε το συγκεκριμένο κινητήρα στα μοντέλα της από το 1934. Η DS αποτίναξε από πάνω της το παλαιολιθικό κινητήρα όταν το 1970 εγκαινίασε πρώτη τους νέους κινητήρες τύπου injection, με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου.

Η παραγωγή της θρυλικής DS διήρκεσε από το 1955 ως το 1975. Ο τελικός απολογισμός της εικοσαετούς πορείας εμφανίζει 1.455.746 πωλήσεις. Στη ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε το 1999 για την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου του Αιώνα», η DS σκαρφάλωσε στη τρίτη θέση.

Η DS τιμήθηκε όσο κανένα αυτοκίνητο από την ιδιαίτερη πατρίδα της. Θεωρείται εθνικό αυτοκίνητο της Γαλλίας, σύμβολο γαλλικής εφευρετικότητας και είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη ταχεία ανάπτυξη της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας. Στην Ελλάδα η DS απομυθοποιήθηκε αποκτώντας το προσωνύμιο «βάτραχος», λόγω της αντισυμβατικής της εμφάνισης.


Tags assigned to this article:
CitroenDS

Related Articles

Γιατί δεν πρέπει να παρκάρουμε μπροστά από κάδους απορριμμάτων;

Αρχικά ας παραδεχτούμε ότι όλοι το έχουμε κάνει, δηλαδή να σταθμεύσουμε για λίγο ή περισσότερο το αυτοκίνητο μας μπροστά από

Συλλάβαμε το νέο Lexus LC 500h επί ελληνικού εδάφους

Για την ακρίβεια όταν εντοπίσαμε το νέο Lexus LC 500h στη χώρα μας οι τροχοί του δεν πατούσαν στην άσφαλτο,

Tο αυτοκίνητο της ημέρας: Ένα Mazda RX-7 στον Κορυδαλλό

Μια ευχάριστη συνάντηση είχε ο φωτογραφικός φακός του autoexcellence σε μια γειτονιά του Κορυδαλλού, καθώς εντόπισε σταθμευμένο ένα ξεχωριστό Mazda