Breaking News

Μεταμόσχευση σε Nissan του 1986 για να γίνει ηλεκτρικό

Μεταμόσχευση σε Nissan του 1986 για να γίνει ηλεκτρικό

Η παραπάνω φωτογραφία δε δείχνει κάτι το ιδιαίτερο, καθώς βλέπουμε ένα παλιό Nissan Bluebird, απλά με πολύχρωμες πινελιές στο αμάξωμα του.

Ωστόσο το συγκεκριμένο Bluebird του 1986 έχει ένα μοναδικό χαρακτηριστικό, καθώς είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο! Προφανώς η ιαπωνική εταιρεία δε διέθετε τη συγκεκριμένη τεχνογνωσία πριν από 35 χρόνια. Η μετατροπή του Bluebird σε αμιγώς ηλεκτροκίνητο έγινε εν έτει 2021, ενώ μετονομάστηκε σε Newbird.

Με τον τρόπο αυτό η Nissan θέλησε να γιορτάσει τη συμπλήρωση 35 ετών λειτουργίας του εργοστασίου της στο Σάντερλαντ της Βρετανίας. Το Bluebird ήταν το πρώτο μοντέλο που κύλισε από τη γραμμή παραγωγής του εν λόγω εργοστασίου.

Στο Newbird μεταμοσχεύτηκε το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του Leaf. Ο αρχικός βενζινοκινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων του Bluebird αφαιρέθηκαν και τοποθετήθηκε ο ηλεκτροκινητήρας του Leaf, ένας μετατροπέας και μια μπαταρία 40 kWh, με τις μονάδες της μπαταρίας κατανεμημένες μεταξύ της θέσης του κινητήρα και του πορτμπαγκάζ, για βελτιστοποιημένη κατανομή βάρους.

Έγιναν αναβαθμίσεις και τροποποιήσεις στα συστήματα υδραυλικού τιμονιού, πέδησης και θέρμανσης για να μπορούν να τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια. Τοποθετήθηκε επίσης ειδικά προσαρμοσμένη ανάρτηση, για να υποστηρίξει το πρόσθετο βάρος από τις συστοιχίες των μπαταριών. Μια διακριτική ειδοποιός διαφορά είναι ο Led φωτισμός πίσω από το λογότυπο της Nissan στο εμπρός καπό. Το αυτοκίνητο επαναφορτίζεται μέσω της αρχικής θύρας πλήρωσης καυσίμου, που πλέον παρέχει πρόσβαση στη θύρα φόρτισης.

Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί με ισχύ έως και 6,6 kW και ο αρχικός πίνακας οργάνων του οδηγού έχει συνδεθεί στο σύστημα EV για να μπορεί ο μετρητής καυσίμου να δείχνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. H αυτονομία του οχήματος από μία μόνο φόρτιση υπολογίζεται σε περίπου 210 χιλιόμετρα (λαμβάνοντας υπόψη διάφορους περιβαλλοντικούς παράγοντες και το στυλ οδήγησης) με την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε λιγότερο από 15 δευτ.

Την εξωτερική εικόνα του Newbird επιμελήθηκε το ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδίασης της Nissan που έχει έδρα το Λονδίνο. Δημιουργήθηκε ένα νέο γραφικό μοτίβο εμπνευσμένο από σχεδιαστικά στοιχεία της καταναλωτικής τεχνολογίας της δεκαετίας του 1980, σε συνδυασμό με την αισθητική του 21ου αιώνα.

Διαβάστε επίσης: Έκανε βουτιά στο υδρομασάζ με τη μοτοσυκλέτα! (video)

Η διαχείριση του έργου μετατροπής έγινε από την Kinghorn Electric Vehicles, μια οικογενειακή εταιρεία στη βορειοανατολική Βρετανία, η οποία ειδικεύεται στη μετατροπή κλασικών αυτοκινήτων σε πλήρως ηλεκτρικά χρησιμοποιώντας κινητήρες, μετατροπείς και μπαταρίες από μεταχειρισμένα Nissan Leaf.

To εργοστάσιο του Σάντερλαντ εγκαινιάστηκε επίσημα τον Σεπτέμβριο του 1986 και λειτουργεί μέχρι σήμερα. Η συνολική παραγωγή του από τότε έως σήμερα ξεπερνά τα 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Ο αριθμός του προσωπικού που απασχολείται στο εργοστάσιο του Σάντερλαντ αυξήθηκε από 430 το 1986, σε 6.000. Αξίζει να σημειωθεί ότι εξακολουθούν να εργάζονται ακόμα και σήμερα πάνω στο Leaf, 19 άτομα που ξεκίνησαν το 1986.

Η παραγωγή του Bluebird ανήλθε συνολικά σε 187.178 μονάδες από το 1986 έως το 1990. Όταν η παραγωγή αυξήθηκε, χρειάζονταν πάνω από 22 ώρες για να κατασκευαστεί κάθε Bluebird. Τώρα, 35 χρόνια αργότερα, η εξαιρετική βελτίωση στην τεχνολογία κατασκευής μείωσε τον χρόνο παραγωγής σε 10 ώρες για το Leaf και έχουν κατασκευαστεί πάνω από 200.000 μονάδες του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.



Related Articles

Ελάτε μια βόλτα με το νέο αεροσκάφος της Honda (video)

Πριν από περίπου ένα μήνα σας μιλήσαμε για το νέο μικρό ιδιωτικό αεροσκάφος Elite, το οποίο κατασκευάζεται από την HondaJet,

Ανάκληση λόγω μπαταρίας για δεκαέξι Pagani Huayra

Όταν βάζουμε ως τίτλο «μεγάλη ανάκληση» για το τάδε μοντέλο μιας αυτοκινητοβιομηχανίας συνήθως αναφερόμαστε σε εκατοντάδες ή ακόμα και σε

Τα Skoda με ηλεκτρικό πατίνι στη θέση της ρεζέρβας

To μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Skoda, το Citigο, χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις είναι ιδανικό για την πόλη, ενώ

No comments

Write a comment
No Comments Yet! You can be first to comment this post!

Write a Comment

<