Breaking News

BYD ΕΤP3: Πόσα κινέζικα ηλεκτρικά βαν έχουν πουληθεί στην Ελλάδα – Η κατανομή τους στη χώρα (φωτογραφίες)

BYD ΕΤP3: Πόσα κινέζικα ηλεκτρικά βαν έχουν πουληθεί στην Ελλάδα – Η κατανομή τους στη χώρα (φωτογραφίες)

Tα επαγγελματικά οχήματα της κινέζικης BYD διατίθενται εδώ και δυο χρόνια στην ελληνική αγορά, επομένως έχει ενδιαφέρον να δούμε τη μέχρι τώρα πορείας τους.

Σύμφωνα λοιπόν με την BYD δημοφιλέστερο αναδεικνύεται το αμιγώς ηλεκτροκίνητο βαν ΕΤP3, οι ταξινομήσεις του οποίου στη χώρα μας έχουν πλέον ξεπεράσει τις 100 μονάδες.

Ίσως ακόμα πιο σημαντικό από τις πωλήσεις στοιχείο, είναι η συμπεριφορά που έχει επιδείξει το ETP3 στα χέρια χρηστών στην καθημερινότητα, όπου καλείται να υποστηρίξει τόσο εταιρείες όσο και μεμονωμένους επαγγελματίες. Μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία:

-Κανένα ETP3 δεν έχει βγει εκτός λειτουργίας λόγω κάποιας σοβαρής βλάβης. Ακόμα και ατυχή συμβάντα, όπως για παράδειγμα ένας σπασμένος καθρέφτης ή προφυλακτήρας, αντιμετωπίστηκαν αυθημερόν, με το βαν να επανέρχεται άμεσα στη διάθεση του χρήστη.

-Το πρώτο ETP3 που κατέληξε σε χέρια ιδιώτη, είναι και αυτό που έχει διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα, καθώς έχει ξεπεράσει τα 60.000 χλμ. σε διάστημα περίπου 18 μηνών. Μάλιστα είναι ένα από τα τρία συνολικά ETP3, που δεν έχουν στοιχίσει απολύτως τίποτα στον κάτοχό τους όσον αφορά στο κόστος κίνησης, φορτίζοντας την μπαταρία τους με ηλεκτρική ενέργεια προερχόμενη από τον ήλιο, καθώς εφοδιάζονται από φωτοβολταϊκά συστήματα.

Διαβάστε επίσης: H πρώτη έκθεση της κινέζικης BYD στην Ελλάδα! Ποια οχήματα φιλοξενεί;

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η γεωγραφική κατανομή, με περίπου 75 ETP3 να «επιχειρούν» στην Αττική, με τη Θεσσαλονίκη να ακολουθεί με 7, η Κρήτη με 5, η Μαγνησία και η Κως με 3, η Κάλυμνος, η Εύβοια και η Κέρκυρα με 2, ενώ από ένα ETP3 κυκλοφορεί σε Αρκαδία, Ηλεία, Χίο, Λευκάδα. Αξίζει να σημειωθεί η αυξανόμενη απήχηση του ETP3 στα νησιά, καθώς σε αυτές τις περιοχές το όχημα επιδοτείται από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» με επιπλέον 4.000 ευρώ, με τη συνολική επιδότηση να φτάνει τα 10.000 ευρώ, τόσο για αγορά όσο και Leasing. Επιπλέον επιδότηση 2.000 ευρώ δίνεται για απόσυρση παλαιού οχήματος.

Άλλο ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο είναι η διείσδυση που παρουσιάζει το Leasing στα επαγγελματικά βαν. Περισσότερο από το 80% των ETP3 έχουν διατεθεί μέσω Leasing, ενώ ορισμένα από τα υπόλοιπα βαν που διατέθηκαν, υπάχθηκαν σε κάποιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που χρηματοδοτεί έως το 70% της αξίας του.

Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο έχει μήκος 4,46 μ., πλάτος 1,72 μ., ύψος 1,87 μ., μεταξόνιο 2,72 μέτρα και ο χώρος φόρτωσης των 3,5 κ.μ. είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Το μεικτό του βάρος είναι 2.420 κιλά και το ωφέλιμο φορτίο 780 κιλά. Η μπαταρία του, τεχνολογίας Blade της BYD, υπόσχεται αυτονομία άνω των 250 χλμ.

Δημήτρης Κεχαγιάς

Δημήτρης Κεχαγιάς



Related Articles

Το ανανεωμένο Mitsubishi L200 αποκαλύπτεται 9 Νοεμβρίου

Το σύννεφο σκόνης που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία έχει σηκωθεί, σύμφωνα με τη Mitsubishi, από το ανανεωμένο L200 που κινείται

Κλειστά τα χιονοδρομικά κέντρα; Η λύση είναι το Nissan e-NV200 (video)

«Στολή» περιπέτειας φόρεσε η Nissan στο αθώο ηλεκτροκίνητο βαν e-NV200 Evalia, το οποίο άφησε την πόλη για τα χιονισμένα βουνά.

Το Nissan Titan που αντιμετωπίζει τους τυφώνες (video)

Στην Ελλάδα το πέρασμα τυφώνων, όπως του «Ζορμπά» που μας επισκέφτηκε πριν μερικές μέρες, δεν είναι αρκετά συνηθισμένο, ωστόσο στη