Breaking News

Πότε έγιναν υποχρεωτικοί αερόσακοι, ΑΒS, προσκέφαλα καθισμάτων;

Πότε έγιναν υποχρεωτικοί αερόσακοι, ΑΒS, προσκέφαλα καθισμάτων;

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα προσφέρουν υψηλό επίπεδο προστασίας των επιβατών, χάρη στα προηγμένα τους τεχνολογικά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Ωστόσο μεσολάβησαν αρκετές δεκαετίες μέχρι τα αυτοκίνητα να φτάσουν το σημερινό υψηλό τους επίπεδο ασφαλείας. Η Renault λοιπόν μας παρουσιάζει τους σημαντικότερους σταθμούς στην ιστορία του αυτοκινήτου σχετικά με την εξέλιξη των συστημάτων ασφαλείας που έσωσαν πάρα πολλές ανθρώπινες ζωές και μείωσαν σε μεγάλο βαθμό την επικινδυνότητα των τραυματισμών.

Το μακρινό 1921 στην Καλιφόρνια κατοχυρώθηκε η πρώτη πατέντα για τα προσκέφαλα στα καθίσματα αυτοκινήτων, ενώ τη δεκαετία του 1990 άρχισαν να τοποθετούνται ευρέως και στα πίσω καθίσματα.

Το 1969 ο Όμιλος PSA και η Renault δημιούργησαν το LAB, μια μονάδα που μελετούσε τα τροχαία ατυχήματα, τη βιομηχανολογία και την ανθρώπινη συμπεριφορά, ενώ ήταν η πρώτη φορά που δυο ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονταν για το συγκεκριμένο σκοπό.

To 1979, μετά από αρκετές δοκιμές στην Αμερική, εμφανίστηκαν στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα οι πρώτοι αερόσακοι. Αρχικά αερόσακο διέθετε μόνο ο οδηγός, έπειτα και ο συνοδηγός, ενώ σήμερα ανάλογα με την εξοπλιστική του έκδοση ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχει μέχρι και εννέα αερόσακους.

Το 1995 το σύστημα συγκράτησης παιδικών καθισμάτων ISOFIX ήταν η λύση για τις ζώνες ασφαλείας που δεν εφάρμοζαν στα σώματα μικρών παιδιών. Από το 2011 είναι υποχρεωτικό κάθε νέο αυτοκίνητο να διαθέτει δυο καθίσματα με άγκιστρα συγκράτησης ISOFIX.

To 1996 το σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης (ΑΕΒ) συντελούσε στην αποφυγή μιας σύγκρουσης ή περιόριζε τις συνέπειες της, ενώ έγινε υποχρεωτικό το 2009.

To σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών κατά τη διάρκεια της πέδησης (ABS) το1978 προσφέρονταν στις πλουσιότερες εκδόσεις των αυτοκινήτων, ενώ η χρήση του έγινε υποχρεωτική από το 2004.

Από το 2012 τώρα το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ΕSC) έγινε υποχρεωτικό στην Ε.Ε. Από το 2022 στη Γηραιά Ήπειρο όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να διαθέτουν σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (ΑΕΒ), ενώ εκτιμάται ότι θα σώζονται 1.000 ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο.


Tags assigned to this article:
absRenaultαερόσακοι

Related Articles

Πώς επηρεάζει η αλλαγή της ώρας την οδήγηση; (video)

Τα ξημερώματα της Κυριακής θα πρέπει όλοι να γυρίσουμε μια ώρα πίσω τα ρολόγια μας. Αυτό διότι η θερινή ώρα

Σαράντα νέα περιπολικά Jeep Renegade 4xe με «όπλο» υβριδικό σύστημα

Τα εξηλκετρισμένα οχήματα φαίνεται ότι σιγά-σιγά ενσωματώνεται και στο στόλο της Αστυνομίας. Η Jeep λοιπόν ανακοίνωσε ότι συνολικά 40 plug-in

Έναρξη παραγωγής για το ανανεωμένο Nissan Qashqai

Η Nissan ανακοίνωσε την έναρξη παραγωγής για το ανανεωμένο Qashqai, το οποίο είναι αναβαθμισμένο στην εξωτερική και εσωτερική του σχεδίαση,