Breaking News

Πώς βάζαμε μπρος το αυτοκίνητο το 1908 και πώς σήμερα;

Πώς βάζαμε μπρος το αυτοκίνητο το 1908 και πώς σήμερα;

Κάθε μέρα μια από τις συνηθισμένες σας κινήσεις είναι να μπαίνετε στο αυτοκίνητο και να γυρνάτε το κλειδί στα μίζα, ώστε να ενεργοποιήσετε τον κινητήρα.

Γνωρίζετε όμως ότι η απλή αυτή διαδικασία δεν ήταν πάντα τόσο εύκολη, ούτε γίνονταν με τον ίδιο τρόπο; Ξέρετε ακόμα ότι μέχρι το 1960 τα αυτοκίνητα έπαιρναν μπρος με μανιβέλα;

Αυτά και άλλα πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέλει να αφηγηθεί η Skoda, γυρίζοντας προς τα πίσω το χρόνο.

Στα ιστορικά μοντέλα της το 1908 υπήρχε από τότε μια υποδοχή για κλειδί στο ταμπλό, ωστόσο δε χρησίμευε για την ενεργοποίηση του κινητήρα, αλλά για τη σύνδεση του ηλεκτρικού κυκλώματος.

Στη συνέχεια ο οδηγός έπρεπε να γυρίσει με το χέρι τους διακόπτες παροχής καυσίμου και λαδιού. Έπειτα μέσω μανιβέλας «ξυπνούσε» τον κινητήρα.

Όταν έφτανε στον προορισμό του  έστρεφε κατά μισή φορά το κλειδί για να απενεργοποιηθεί ο κινητήρας και έκλεινε μηχανικά τους διακόπτες παροχής καυσίμου και λαδιού.

Βρισκόμαστε πλέον στο 1925 και το Skoda 110 διέθετε ήδη ηλεκτρικό διακόπτη ενεργοποίησης του κινητήρα, ωστόσο την εποχή εκείνη κυριαρχούσε ακόμα η μανιβέλα.

Παράλληλα χρησιμοποιούνταν και ο μοχλός του τσοκ, ο οποίος ήταν τοποθετημένος στη δεξιά πλευρά του ταμπλό. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το τσοκ χρησίμευε για την κρύα εκκίνηση των κινητήρων που χρησιμοποιούσαν καρμπυρατέρ, δημιουργώντας ένα πλουσιότερο μίγμα ανάφλεξης βενζίνης/αέρα.

Το 1940 η βελτιωμένη αξιοπιστία  των ηλεκτρικών συστημάτων οδήγησε στη σταδιακή εξαφάνιση της μανιβέλας, η οποία έμπαινε σε μια μικρή τρύπα στη βάση της μάσκας.

Στην πρώτη Octavia του 1960 η εσοχή για το κλειδί βρισκόταν στα αριστερά του τιμονιού και το τσοκ στη μέση του ταμπλό. Ακόμα και τότε όμως προσφέρονταν για την Octavia  μανιβέλα, με την υποδοχή της να είναι κρυμμένη κάτω από την μπροστινή πινακίδα κυκλοφορίας.

Το πρώτο μοντέλο της τσέχικης εταιρείας που δε προσφέρονταν με μανιβέλα ήταν το 1000 ΜΒ του 1966, με τη μίζα να μετακομίζει στη δεξιά πλευρά του ταμπλό, κάτω από το επίπεδο του τιμονιού, ενώ το τσοκ βρισκόταν ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Αυτή η διάταξη παρέμεινε σε ισχύ μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980.

Το τσοκ έδινε το «παρών» και στο Skoda 125 L, ενώ καταργήθηκε οριστικά το 1988 στο Favorit, το οποίο εκκινούσε απλά με το γύρισμα του κλειδιού στη μίζα.

Για πολλά χρόνια το κλειδί που ξεκλείδωνε την πόρτα ήταν ίδιο με αυτό που ενεργοποιούσε τον κινητήρα, ενώ το 1994 στο κλειδί του Felicia εισάγεται για πρώτη φορά το immobiliser, που καθιστούσε αδύνατη την εκκίνηση του οχήματος χωρίς το δικό του κλειδί.

Το κλειδί τύπου «σουγιά», που αναδιπλωνόταν δηλαδή μέσα στο πλαστικό προστατευτικό του κάλυμμα εμφανίστηκε το 2000 στη Fabia. Τη διαφορά έκανε το 2010 η Superb φέρνοντας κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, κάτι που υπάρχει σήμερα στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα της Skoda.


Tags assigned to this article:
τσοκμίζαμανιβέλακλειδίSKODA

Related Articles

Δημοπρατείται μια σπάνια Alfa Romeo 6C 2500 SS Spider

Τα μαχαίρια αναμένεται να βγουν στη δημοπρασία της συγκεκριμένης σπάνιας Alfa Romeo 6C 2500 SS Spider, καθώς οι συλλέκτες θα

H Aston Martin DB5 από Lego με τα όπλα του Τζέιμς Μποντ (video)

Δεν αποτελεί έκπληξη η είδηση ότι η Lego δημιούργησε με τα διάσημα τουβλάκια της ένα πιστό αντίγραφο της Aston Martin

Το πρώτο και μοναδικό cabrio μοντέλο της SEAT

Λένε ότι η ιστορία πάντα επαναλαμβάνεται, ωστόσο αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση του εμβληματικού SEAT 850 Sport Spider. Πρόκειται για

No comments

Write a comment
No Comments Yet! You can be first to comment this post!

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*