Breaking News
Suzuki: Πόσα αυτοκίνητα έχει πουλήσει συνολικά από το 1955 – Το πρώτο της μοντέλο και το πιο επιτυχημένο (φωτογραφίες)
H Suzuki γιορτάζει ένα σημαντικό επίτευγμα στη μακρόχρονη ιστορία της, καθώς ανακοίνωσε ότι έχει πουλήσει συνολικά
...Σχεδόν «παρθένο» και «ελληνικό» αυτό το Skoda Favorit! Σε 30 χρόνια διένυσε μόνο 34 χλμ. (εικόνες)
Ποιος να το πίστευε ότι το πιο άψογα διατηρημένο στον κόσμο Skoda Favorit, βρίσκονταν μέχρι πρόσφατα
...H ιστορία της Fiat στα cabrio ξεκίνησε το 1899
H επέλαση των SUV τα τελευταία χρόνια, σχεδόν έχει εξαφανίσει από το χάρτη τα cabrio μοντέλα,
...Ποιο ήταν το πρώτο Opel με πετρελαιοκινητήρα;
Σήμερα οι πετρελαιοκινητήρες έχουν πτωτική πορεία, καθώς τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα έχουν ακολουθήσει το ρεύμα του
...Μικρό τερατάκι ετών 49! Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Fiat
Συνήθως τα ιστορικά μοντέλα διακρίνονται για την ομορφιά και τη φινέτσα τους, κάτι που όμως δεν
...Οθόνη αφής το 1986; Ποιο αυτοκίνητο την εγκαινίασε; (video)
Σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν οθόνη αφής, η οποία έχει «απορροφήσει» τα περισσότερα κουμπιά και
...
Πώς βάζαμε μπρος το αυτοκίνητο το 1908 και πώς σήμερα;
Κάθε μέρα μια από τις συνηθισμένες σας κινήσεις είναι να μπαίνετε στο αυτοκίνητο και να γυρνάτε το κλειδί στα μίζα, ώστε να ενεργοποιήσετε τον κινητήρα.
Γνωρίζετε όμως ότι η απλή αυτή διαδικασία δεν ήταν πάντα τόσο εύκολη, ούτε γίνονταν με τον ίδιο τρόπο; Ξέρετε ακόμα ότι μέχρι το 1960 τα αυτοκίνητα έπαιρναν μπρος με μανιβέλα;
Αυτά και άλλα πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέλει να αφηγηθεί η Skoda, γυρίζοντας προς τα πίσω το χρόνο.
Στα ιστορικά μοντέλα της το 1908 υπήρχε από τότε μια υποδοχή για κλειδί στο ταμπλό, ωστόσο δε χρησίμευε για την ενεργοποίηση του κινητήρα, αλλά για τη σύνδεση του ηλεκτρικού κυκλώματος.
Στη συνέχεια ο οδηγός έπρεπε να γυρίσει με το χέρι τους διακόπτες παροχής καυσίμου και λαδιού. Έπειτα μέσω μανιβέλας «ξυπνούσε» τον κινητήρα.
Όταν έφτανε στον προορισμό του έστρεφε κατά μισή φορά το κλειδί για να απενεργοποιηθεί ο κινητήρας και έκλεινε μηχανικά τους διακόπτες παροχής καυσίμου και λαδιού.
Βρισκόμαστε πλέον στο 1925 και το Skoda 110 διέθετε ήδη ηλεκτρικό διακόπτη ενεργοποίησης του κινητήρα, ωστόσο την εποχή εκείνη κυριαρχούσε ακόμα η μανιβέλα.
Παράλληλα χρησιμοποιούνταν και ο μοχλός του τσοκ, ο οποίος ήταν τοποθετημένος στη δεξιά πλευρά του ταμπλό. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το τσοκ χρησίμευε για την κρύα εκκίνηση των κινητήρων που χρησιμοποιούσαν καρμπυρατέρ, δημιουργώντας ένα πλουσιότερο μίγμα ανάφλεξης βενζίνης/αέρα.
Το 1940 η βελτιωμένη αξιοπιστία των ηλεκτρικών συστημάτων οδήγησε στη σταδιακή εξαφάνιση της μανιβέλας, η οποία έμπαινε σε μια μικρή τρύπα στη βάση της μάσκας.
Στην πρώτη Octavia του 1960 η εσοχή για το κλειδί βρισκόταν στα αριστερά του τιμονιού και το τσοκ στη μέση του ταμπλό. Ακόμα και τότε όμως προσφέρονταν για την Octavia μανιβέλα, με την υποδοχή της να είναι κρυμμένη κάτω από την μπροστινή πινακίδα κυκλοφορίας.
Το πρώτο μοντέλο της τσέχικης εταιρείας που δε προσφέρονταν με μανιβέλα ήταν το 1000 ΜΒ του 1966, με τη μίζα να μετακομίζει στη δεξιά πλευρά του ταμπλό, κάτω από το επίπεδο του τιμονιού, ενώ το τσοκ βρισκόταν ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Αυτή η διάταξη παρέμεινε σε ισχύ μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980.
Το τσοκ έδινε το «παρών» και στο Skoda 125 L, ενώ καταργήθηκε οριστικά το 1988 στο Favorit, το οποίο εκκινούσε απλά με το γύρισμα του κλειδιού στη μίζα.
Για πολλά χρόνια το κλειδί που ξεκλείδωνε την πόρτα ήταν ίδιο με αυτό που ενεργοποιούσε τον κινητήρα, ενώ το 1994 στο κλειδί του Felicia εισάγεται για πρώτη φορά το immobiliser, που καθιστούσε αδύνατη την εκκίνηση του οχήματος χωρίς το δικό του κλειδί.
Το κλειδί τύπου «σουγιά», που αναδιπλωνόταν δηλαδή μέσα στο πλαστικό προστατευτικό του κάλυμμα εμφανίστηκε το 2000 στη Fabia. Τη διαφορά έκανε το 2010 η Superb φέρνοντας κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, κάτι που υπάρχει σήμερα στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα της Skoda.
Related Articles
H Aston Martin DB5 από Lego με τα όπλα του Τζέιμς Μποντ (video)
Δεν αποτελεί έκπληξη η είδηση ότι η Lego δημιούργησε με τα διάσημα τουβλάκια της ένα πιστό αντίγραφο της Aston Martin
Όταν η Lamborghini Espada φωτογραφήθηκε για τους Beetles
Πέντε δεκαετίες πέρασαν από τότε που η Lamborghini παρουσίασε την Espada, ωστόσο σίγουρα δείχνει αρκετά νεότερη ακόμα και σήμερα. Με
Volkswagen ARVW: Ρεκόρ ταχύτητας 362 χλμ./ώρα το 1980!
Στην εξέλιξη ενός νέου μοντέλου παίζει μεγάλο ρόλο η επίτευξη της βέλτιστης αεροδυναμικής, καθώς επηρεάζει τις επιδόσεις του, την κατανάλωση