Breaking News

Πώς βάζαμε μπρος το αυτοκίνητο το 1908 και πώς σήμερα;

Πώς βάζαμε μπρος το αυτοκίνητο το 1908 και πώς σήμερα;

Κάθε μέρα μια από τις συνηθισμένες σας κινήσεις είναι να μπαίνετε στο αυτοκίνητο και να γυρνάτε το κλειδί στα μίζα, ώστε να ενεργοποιήσετε τον κινητήρα.

Γνωρίζετε όμως ότι η απλή αυτή διαδικασία δεν ήταν πάντα τόσο εύκολη, ούτε γίνονταν με τον ίδιο τρόπο; Ξέρετε ακόμα ότι μέχρι το 1960 τα αυτοκίνητα έπαιρναν μπρος με μανιβέλα;

Αυτά και άλλα πολλά ακόμα ενδιαφέροντα θέλει να αφηγηθεί η Skoda, γυρίζοντας προς τα πίσω το χρόνο.

Στα ιστορικά μοντέλα της το 1908 υπήρχε από τότε μια υποδοχή για κλειδί στο ταμπλό, ωστόσο δε χρησίμευε για την ενεργοποίηση του κινητήρα, αλλά για τη σύνδεση του ηλεκτρικού κυκλώματος.

Στη συνέχεια ο οδηγός έπρεπε να γυρίσει με το χέρι τους διακόπτες παροχής καυσίμου και λαδιού. Έπειτα μέσω μανιβέλας «ξυπνούσε» τον κινητήρα.

Όταν έφτανε στον προορισμό του  έστρεφε κατά μισή φορά το κλειδί για να απενεργοποιηθεί ο κινητήρας και έκλεινε μηχανικά τους διακόπτες παροχής καυσίμου και λαδιού.

Βρισκόμαστε πλέον στο 1925 και το Skoda 110 διέθετε ήδη ηλεκτρικό διακόπτη ενεργοποίησης του κινητήρα, ωστόσο την εποχή εκείνη κυριαρχούσε ακόμα η μανιβέλα.

Παράλληλα χρησιμοποιούνταν και ο μοχλός του τσοκ, ο οποίος ήταν τοποθετημένος στη δεξιά πλευρά του ταμπλό. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το τσοκ χρησίμευε για την κρύα εκκίνηση των κινητήρων που χρησιμοποιούσαν καρμπυρατέρ, δημιουργώντας ένα πλουσιότερο μίγμα ανάφλεξης βενζίνης/αέρα.

Το 1940 η βελτιωμένη αξιοπιστία  των ηλεκτρικών συστημάτων οδήγησε στη σταδιακή εξαφάνιση της μανιβέλας, η οποία έμπαινε σε μια μικρή τρύπα στη βάση της μάσκας.

Στην πρώτη Octavia του 1960 η εσοχή για το κλειδί βρισκόταν στα αριστερά του τιμονιού και το τσοκ στη μέση του ταμπλό. Ακόμα και τότε όμως προσφέρονταν για την Octavia  μανιβέλα, με την υποδοχή της να είναι κρυμμένη κάτω από την μπροστινή πινακίδα κυκλοφορίας.

Το πρώτο μοντέλο της τσέχικης εταιρείας που δε προσφέρονταν με μανιβέλα ήταν το 1000 ΜΒ του 1966, με τη μίζα να μετακομίζει στη δεξιά πλευρά του ταμπλό, κάτω από το επίπεδο του τιμονιού, ενώ το τσοκ βρισκόταν ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Αυτή η διάταξη παρέμεινε σε ισχύ μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980.

Το τσοκ έδινε το «παρών» και στο Skoda 125 L, ενώ καταργήθηκε οριστικά το 1988 στο Favorit, το οποίο εκκινούσε απλά με το γύρισμα του κλειδιού στη μίζα.

Για πολλά χρόνια το κλειδί που ξεκλείδωνε την πόρτα ήταν ίδιο με αυτό που ενεργοποιούσε τον κινητήρα, ενώ το 1994 στο κλειδί του Felicia εισάγεται για πρώτη φορά το immobiliser, που καθιστούσε αδύνατη την εκκίνηση του οχήματος χωρίς το δικό του κλειδί.

Το κλειδί τύπου «σουγιά», που αναδιπλωνόταν δηλαδή μέσα στο πλαστικό προστατευτικό του κάλυμμα εμφανίστηκε το 2000 στη Fabia. Τη διαφορά έκανε το 2010 η Superb φέρνοντας κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, κάτι που υπάρχει σήμερα στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα της Skoda.


Tags assigned to this article:
τσοκμίζαμανιβέλακλειδίSKODA

Related Articles

Ford Escort του 1976 αναμένεται να πουληθεί 260.000 ευρώ

Ένα μεγάλο γιατί προκύπτει στο ανάγνωσμα της είδησης ότι ένα ταπεινό σεντάν  Ford Escort GL χρονολογίας του 1976 που θα

Ποιος δε θα ήθελε αυτή την Citroen DS Cabriolet;

Αν σας ζητήσουμε να μας πείτε μια αξέχαστη Γαλλίδα θεά, η ηθοποιός Ζαν Μορό θα είναι η μόνη που θα

Η Porsche επανεκτυπώνει εγχειρίδια ιστορικών της οχημάτων

Όπως σε όλα τα αυτοκίνητα έτσι και στις Porsche στο δεξί ντουλαπάκι του συνοδηγού υπάρχει ένα πολυσέλιδο βιβλιαράκι, το γνωστό

No comments

Write a comment
No Comments Yet! You can be first to comment this post!

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*