Breaking News

Παλιά και ρυπογόνα πολλά φορτηγά στην Ελλάδα-Τα προτεινόμενα μέτρα

Παλιά και ρυπογόνα πολλά φορτηγά στην Ελλάδα-Τα προτεινόμενα μέτρα

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) στη χώρα μας ένα από τα πολλά προβλήματα στους δρόμους είναι τα γερασμένα φορτηγά, τα οποία όχι μόνο βλάπτουν το περιβάλλον, αλλά είναι και επικίνδυνα όταν κυκλοφορούν.

Η Ελλάδα είναι δυστυχώς πρωτοπόρος, από πλευράς παλαιότητας, στο στόλο βαρέων οχημάτων, με μέσο όρο ηλικίας τα 18,8 έτη, όταν ο μέσος όρος Ευρώπης είναι τα 12 έτη. Η Ρουμανία έχει μέσο όρο ηλικίας τα 15 έτη, η Σλοβενία τα 12 έτη, ενώ η Γαλλία και η Δανία τα 7,0 και 7,7 έτη αντίστοιχα.

Η αυξημένη ηλικία του ελληνικού στόλου συνοδεύεται προφανώς από μειωμένη οδική ασφάλεια και έχει ως συνέπεια περισσότερα ατυχήματα και μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους δείκτες επικινδυνότητας του ΕΜΠ (2017), τα βαρέως τύπου οχήματα ηλικίας 16-20 ετών είναι 33,5 περισσότερες φορές εμπλεκόμενα σε ατυχήματα σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα ηλικίας 0-5 ετών. Επίσης, δυστυχώς, ο αριθμός θυμάτων είναι 12,5 φορές μεγαλύτερος από αυτόν των οχημάτων ηλικίας 0-5 ετών.

Τα αυστηρά μέτρα ως προς τις συγκεντρώσεις ρύπων (ποιότητα αέρα) οδηγούν τις χώρες σε συνεχή ανανέωση του στόλου τους και στην απομάκρυνση των πλέον παλαιών οχημάτων. Απεναντίας, η Ελλάδα έχει καταστεί το «νεκροταφείο» όλων των ανεπιθύμητων οχημάτων από τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για πρώτη φορά έθεσε πριν λίγες εβδομάδες περιορισμούς και στόχους για τις εκπομπές CO2 των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Με αυτήν την απόφαση θα επιτευχθεί η γενικότερη μείωση των εκπομπών και η κάλυψη των στόχων που τέθηκαν στη συμφωνία του Παρισιού.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή επιτροπή, για τις εκπομπές CO2 των βαρέων οχημάτων, οι στόχοι είναι:

* Έως το 2025 μείωση -15%.

* Έως το 2030 μείωση -30%

Από το 2022 οι στόχοι θα τεθούν και για οχήματα μικρότερου μεικτού βάρους καθώς και για τα λεωφορεία.

Το σύστημα προσομοίωσης VECTO (vehicle energy consumption tool) θα εφαρμοστεί για την ορθή καταγραφή των εκπομπών CO2, καθώς και για την κατανάλωση καυσίμων για όλα τα οχήματα άνω των 3500kg. Από 1/1/2019 το σύστημα αυτό είναι υποχρεωτικό για όλα τα νέα οχήματα και οι καταγραφές του συστήματος θα παρουσιάζονται ετησίως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα είναι δημοσίως διαθέσιμες για κάθε ένα από αυτά τα οχήματα.

Η έλλειψη της εφαρμογής αυτών των στόχων μπορεί αντί μειώσεων, να οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών CO2 έως και +9% στο διάστημα 2010-2030, λόγω της αυξημένης δραστηριότητας στον τομέα μεταφορών.

Υπό τις πιο πάνω συνθήκες/στόχους, η ελληνική πολιτεία πρέπει εσπευσμένα να προχωρήσει σε λήψη μέτρων που θα ανανεώσουν τον υπέργηρο στόλο των επαγγελματικών οχημάτων. Ακόμη περισσότερο, καθώς το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών για τη χώρα αναγνωρίζει απόλυτα τα προβλήματα. Μέτρα όπως:

* Κλιμάκωση του κόστους χρήσης, με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία. Πολύ μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και διόδια για τα νεώτερα οχήματα.

* Παροχή σημαντικών κυκλοφοριακών ελευθεριών στα νεότερα οχήματα, αποκλειστική πρόσβαση σε ιδιαίτερες περιοχές.

* Ισχυρές επιδοτήσεις των επαγγελματιών μεταφορέων.

* Κίνητρα για τα φορτηγά ιδιωτικών επιχειρήσεων, πχ. αυξημένες αποσβέσεις για την κτήση οχημάτων σύγχρονης τεχνολογίας.

* Αυστηροί κανόνες για τις επιχειρήσεις που επιμένουν να χρησιμοποιούν υπέργηρα οχήματα για μεταφορές /πιο συχνοί τεχνικοί έλεγχοι ή ακόμη και όριο ηλικίας.

* Καλή εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου, καθώς αφορά επίσης βαρέα φορτηγά και λεωφορεία.

* Αυστηροί έλεγχοι στους ξένους μεταφορείς που διακινούν, πολλές φορές παράτυπα, φορτία με παλαιότερα οχήματα.

 


Tags assigned to this article:
φορτηγάΕλλάδαΣΕΑΑΜέτρα

Related Articles

To Mercedes Vito κάνει θραύση ως ταξί

Αν επισκεφτείτε τη βρετανική πρωτεύουσα και σηκώσετε το χέρι σας για ταξί είναι πολύ πιθανό να σταματήσει κάποιο Mercedes Vito.

Η πιο δύσκολη πορεία με όπισθεν από τη Scania (video)

Σας έχει τύχει ποτέ να πρέπει να κάνετε όπισθεν για αρκετά μετρά επειδή π.χ κάποιος δρόμος είναι κλειστός; Για κάποιους

Mε το νέο MAN CitE θα γίνονται οι αστικές μεταφορές εμπορευμάτων (video)

Στο Διεθνές Σαλόνι Επαγγελματικών Οχημάτων στο Ανόβερο αρκετοί είναι αυτοί που κοντοστέκονται στο περίπτερο της MAN και παρατηρούν το νέο

No comments

Write a comment
No Comments Yet! You can be first to comment this post!

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*