Breaking News

Οι μηχανικοί της Honda πήγαν σε άλλο επίπεδο την ανάρτηση, το τιμόνι και τα φρένα του νέου HR-V

Οι μηχανικοί της Honda πήγαν σε άλλο επίπεδο την ανάρτηση, το τιμόνι και τα φρένα του νέου HR-V

Η νέα γενιά του HR-V, του δημοφιλούς compact SUV της ιαπωνικής εταιρείας, εξελίχθηκε σε κάθε επίπεδο, ενώ έγινε και πιο οδηγοκεντρική.

Σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο το νέο HR-V έχει πιο άκαμπτη δομή αμαξώματος και επωφελείται από εκτενείς βελτιώσεις στην ανάρτηση, στο σύστημα διεύθυνσης και στο σύστημα πέδησης.

Ως αποτέλεσμα, ανταποκρίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια στις εντολές του οδηγού, και προσφέρει μια πιο ασφαλή, πιο ικανοποιητική και πιο άνετη οδηγική εμπειρία. Το νέο HR-V διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό. Το σύστημα κίνησης e:HEV με δύο ηλεκτροκινητήρες, γνωστό και από το νέο Honda Jazz, επωφελείται από τις βελτιώσεις που έχουν σημειωθεί κατά τη διάρκεια των 20 χρόνων εξέλιξης της υβριδικής τεχνολογίας της Honda.

Πριν χρησιμοποιηθεί στο HR-V, προηγήθηκαν αρκετές βελτιώσεις για την αντιστάθμιση του μεγαλύτερου μεγέθους και βάρους του SUV έναντι του Jazz. Η ισχύς και η ροπή έχουν αυξηθεί στους 131 ίππους και 253 Nm αντίστοιχα, ενώ η τελική σχέση μετάδοσης έχει μειωθεί για καλύτερες επιδόσεις.

Το σύστημα της υβριδικής μπαταρίας στο HR-V έχει υψηλότερο επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας που του επιτρέπει να παράγει περισσότερη ροπή. Ο αριθμός των κυψελών στη μπαταρία έχει αυξηθεί κατά 25%, από 48 κυψέλες στο Jazz e:HEV, σε 60. Η μπαταρία κρίθηκε ως το ιδανικό μέγεθος, καθώς όχι μόνο επιτρέπει αυξημένη απόδοση, αλλά είναι επίσης αρκετά συμπαγής ώστε να μην επηρεάζει τον εσωτερικό χώρο και επιτρέπει στο HR-V να έχει επίπεδο δάπεδο.

Οι μηχανικοί της Honda ανέλυσαν επίσης κάθε τομέα της οδηγικής εμπειρίας για να βελτιστοποιήσουν τη δυναμική συμπεριφορά του HR-V. Η προσοχή στη λεπτομέρεια απέφερε αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας και στιβαρότητας της κολόνας του τιμονιού, ώστε να επιτυγχάνεται πιο ομαλή αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης.

Διαβάστε επίσης: Πιστεύεις ότι ξέφυγε σε μέγεθος η μάσκα στη νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer; (video)

Η είσοδος στις στροφές είναι πιο άμεση, ενώ η συνολική αίσθηση κατά τη διάρκεια των ελιγμών είναι πολύ πιο γραμμική συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά HR-V και εμπνέει αυτοπεποίθηση χάρη στη σταθερή και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά.

Η ανάρτηση προσφέρει επίσης ταχύτερη απόκριση, με μειωμένες τριβές ακόμα και στις πιο ελαφριές κινήσεις του τιμονιού, συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, έχει αυξηθεί το offset των ελατηρίων, ώστε να μειωθούν οι πλευρικές δυνάμεις στον αποσβεστήρα, ο οποίος επίσης διαθέτει μειωμένες τριβές.

Αυτό σε συνδυασμό με τους χαμηλής τριβής συνδέσμους και τα βελτιστοποιημένα ελαστικά παρεμβύσματα της ανάρτησης πετυχαίνει πιο γραμμική και ομαλή κίνηση. Πίσω, τα σινεμπλόκ έχουν τροποποιηθεί σε επίπεδο κατασκευής και σχεδίασης, με σκοπό τη βελτίωση του ελέγχου των πίσω τροχών και της ποιότητας κύλισης. Όντας πλέον υδραυλικά, προσφέρουν αυξημένη απόδοση απόσβεσης και προσφέρουν κορυφαία απόδοση στις χαμηλές συχνότητες, ενώ απορροφούν ορισμένους κραδασμούς συχνότητας παρέχοντας εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας.

Ο επαναπροσδιορισμός της σχεδίασης τους περιλάμβανε και την προσθήκη μιας φλάντζας που μειώνει τις εγκάρσιες μετακινήσεις, ενώ η στιβαρότερη έδραση επέτρεψε τη μείωση της σκληρότητας των σινεμπλόκ για περαιτέρω βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και της οδηγικής άνεσης.
Ένα ισχυρό σύστημα φρένων προσφέρει αξιόπιστη πέδηση με αεριζόμενους εμπρός δίσκους 293 χλστ/ και συμπαγείς δίσκους 282 χλστ. πίσω. Επιπρόσθετα, ένα ειδικό ηλεκτρικό σερβόφρενο σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα e:HEV ελέγχει ομαλά την υδραυλική, αλλά και αναγεννητική πέδηση, ώστε να επιτυγχάνεται ομαλή αίσθηση φρεναρίσματος.

Επιπλέον, το πεντάλ φρένου του HR-V έχει τοποθετηθεί με αυστηρά εργονομικά κριτήρια, μειώνοντας την κόπωση του οδηγού σε μεγάλες αποστάσεις. Η τρέχουσα, παγκόσμια μικρή πλατφόρμα της Honda έχει ανανεωθεί για το HR-V, με αυξημένη αναλογία ατσαλιού υψηλής αντοχής για βελτιωμένη ακαμψία αμαξώματος. Επιπλέον, ατσάλι υψηλής αντοχής (980MPa με υψηλή τιμή λάμδα) τοποθετήθηκε στην κεντρική εγκάρσια δοκό του πατώματος και εσωτερικά στις κεντρικές κολώνες, ενισχύοντας περαιτέρω την αντοχή και μειώνοντας το βάρος κατά 1,5 κιλό.

Μια δακτυλιοειδής δομή έχει προστεθεί πίσω από τις κολόνες C για περαιτέρω ενίσχυση του πλαισίου, επιτρέποντας καλύτερο έλεγχο κάθε τροχού, που μεταφράζεται σε βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και δυναμική συμπεριφορά. Παράλληλα με τη μείωση του συνολικού βάρους και τη βελτίωση της ασφάλειας, η πρόσθετη ακαμψία συνδυάζεται με τις αναβαθμίσεις της ανάρτησης χαμηλών τριβών και το μακρύτερο μεταξόνιο, ώστε να επιτυγχάνεται εντυπωσιακή σταθερότητα.

Αυτό διασφαλίζει την εύκολη απόσβεση μεγάλων ανωμαλιών του οδοστρώματος και τη δημιουργία μιας πιο ομαλής αίσθησης στην οδήγηση, ενώ παράλληλα οι κραδασμοί από το δρόμο αποσβένονται και η αντήχηση από τον κινητήρα μειώνεται. Η ολοκληρωμένη φιλοσοφία της Honda στη διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH (Θόρυβοι, Κραδασμοί & Τραχύτητα) επεκτείνεται τόσο στη μείωση των αλλαγών της ηχητικής πίεσης κατά την εκκίνηση του κινητήρα στη μετάβαση από την ηλεκτροκίνηση, όσο και στην καταστολή του θορύβου σε υψηλότερες ταχύτητες.

Οι μηχανικοί επίσης ασχολήθηκαν και με τη μείωση των θορύβων χαμηλών συχνοτήτων που προκαλούνται από αλλαγές της επιφάνειας του οδοστρώματος, βελτιώνοντας περαιτέρω την αίσθηση στην καμπίνα για μία πιο ξεκούραστη οδήγηση.

Βελτιώνοντας και δοκιμάζοντας κατ’ επανάληψη κάθε στοιχείο που έχει άμεση επίδραση στην οδηγική εμπειρία, η Honda έχει βελτιώσει σημαντικά τη συνολική συμπεριφορά και άνεση του HR-V.

Εκτός από το ότι ταιριάζει άριστα με την άμεση απόκριση του εξηλεκτρισμένου συστήματος κίνησης του HR-V, αυτός ο νέος δυναμικός χαρακτήρας συμπληρώνει την εξαιρετική, σύγχρονη σχεδίαση και τα ανώτερα επίπεδα άνεσης και ευρυχωρίας εσωτερικού, κάνοντας το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει στην ανταγωνιστική κατηγορία των compact SUV.

Δημήτρης Κεχαγιάς

Δημήτρης Κεχαγιάς


Tags assigned to this article:
HondaHR-Vεξέλιξημηχανικοί

Related Articles

Σε τι χρησιμεύουν πάνω από 30.000 ηλιακά πάνελ στη Βentley;

Με μια τεράστια οικολογική επένδυση γιορτάζει η Bentley τα 100 χρόνια από την ίδρυση της. Στη έδρα της λοιπόν που

Ποιο είναι το ταχύτερο station wagon στον κόσμο;

Στη νέα Alpina B5 BI-Turbo Touring αποδόθηκε αυτός ο βαρυσήμαντος τίτλος, λόγω των επιδόσεων της. Ο V8 twin-turbo κινητήρας των

Σταματά η διάθεση του Toyota Yaris στις Η.Π.Α

Μπορεί στην Ελλάδα και γενικότερα στην Ευρώπη το Toyota Yaris να είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές μοντέλο, ωστόσο δεν ισχύει το

No comments

Write a comment
No Comments Yet! You can be first to comment this post!

Write a Comment

<